اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خبر داد:

افزایش 20 درصدی کتابخانه‌های فعال در اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: هم اکنون با یک افزایش 20 درصدی در آمار کتابخانه‌های فعال این استان مواجه هستیم.

افزایش 20 درصدی کتابخانه‌های فعال در اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جعفر نوع‌خواه پیش از ظهر امروز در مراسم اهدای کتاب به کتابخانه مدارس که در مدرسه راهنمایی ایثار اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: هم اکنون تعداد کتابخانه‌های فعال استان اردبیل 65 باب است که 51 درصد کتابخانه عمومی و 14 باب باقیمانده به صورت مشارکتی فعال هستند.
وی گفت: این میزان نسبت به سال گذشته از نظر کتابخانه‌های عمومی و مشارکتی به ترتیب سه و هشت باب افزایش یافته که رشد شش و 133 درصدی را در این زمینه نشان می‌دهد.
این مسئول با اعلام اینکه هم اکنون 600 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل وجود دارد، خاطرنشان کرد: با اهدای کتاب به مدارس می‌توان، توان تجهیز و تعمیرات کتابخانه‌ها را افزایش داد و دانش‌آموزان را راغب به مطالعه کرد.
نوع‌خواه در ادامه تصریح کرد: هم اکنون بیش از 40 هزار نفر در استان اردبیل عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که بخش عظیمی از آنها را دانش‌آموزان، دانشجویان و قشر تحصیل‌کرده تشکیل می‌دهند.
وی ضرورت رشد فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در مدارس یادآور شد و ابراز داشت: ما معتقدیم فرهنگ مطالعه و کتاب باید از آموزش و پرورش به ویژه مدارس ابتدایی آغاز شود تا در یک روند رو به رشد و جهشی بتوانیم معضلات و مشکلات را به حداقل برسانیم.
این مسئول در پایان سخنان خود اظهار داشت: هر چند نهاد کتابخانه‌های عمومی استان تولیت خاصی را در اداره کتابخانه‌های مدارس استان ندارد اما آماده هستیم به میزان مناسب کتاب در اختیار علاقمندان قرار دهیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بعد از برگزاری این مراسم تعدادی از مطالعه یاوران و کتابداران مدارس برای آشنایی با مراحل چاپ کتاب از چاپخانه شیران نگار اردبیل که یک مجموعه زنجیره‌ای چاپ و نشر است، بازدید کردند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول