اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

از ابتدای سال صورت گرفت؛

کشف 17 تن مواد مخدر در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی از کشف 17 تن انواع مخدر در هفت ماه نخست سال جاری در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در این بخش خراسان جنوبی جزو چهار استان برتر کشور است.

کشف 17 تن مواد مخدر در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدابراهیم افشاری پیش از ظهر امروز در شورای اداری خراسان جنوبی به بیان گزارشی از عملکرد شورای تامین استان پرداخت و اظهار داشت: اعضای شورای تامین خراسان جنوبی تلاش‌های طاقت‌فرسایی را در راستای ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی مختلف در زمینه ایجاد امنیت داشته‌اند که خیلی از این عملکردها امنیتی و غیر قابل گزارش است.
وی افزود: خراسان جنوبی با داشتن طولانی‌ترین مرز مشترک با افغانستان و فعالیت ده‌ها گروه مسلح و معاند نظام در مرزها که دنبال فرصتی برای ایجاد ناامنی و ضربه به نظام هستند و از طرف دیگر قرار گرفتن این استان در منطقه‌ای کویری که به دلیل خشکسالی برخی از روستاهای مرزی خالی از سکنه شده است ولی باز هم امن‌ترین استان کشور انتخاب و معرفی شده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: شرایط مذکور پارامترهایی هستند که اگر کنترل نشود سبب ایجاد مسائل ضد امنیتی در منطقه می‌شود و این در حالی است که با وجود همه این پارامترها در این استان ما کمترین مشکل در این بخش را شاهد هستیم و این جز در سایه همکاری و دلسوزی مسئولان و مشارکت مردم حاصل نمی‌شود.
افشاری افزود: با همکاری کلیه مسئولان نظامی، انتظامی و قضایی در شورای تامین ما امروز شاهد این هستیم که تردد مردم در مرزی‌ترین نقاط استان نیز با خیال راحت و در کمال امنیت صورت می‌گیرد که این جای قدردانی دارد.
وی با بیان اینکه دشمن از هر روزنه‌ای برای ایجاد ناامنی استفاده می‌کند، اظهار داشت: ما نباید از هیچ مسئله‌ای در استان غفلت کنیم چرا که استان ما با کشوری که تولیدکننده 95 درصد مواد مخدر جهان است 46 کیلومتر مرز مشترک دارد و حضور نیروهای ناتو در این کشور با اهداف استراتژیک نیز عامل مهمی در منطقه است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی از کاهش 34 درصدی سرقت‌های مهم در استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در این بخش ما رتبه 29 کشوری را کسب کردیم.
افشاری با بیان اینکه خراسان جنوبی کمترین آمار قتل در سطح کشور را دارا است، افزود: همچنین در آمار خودکشی نیز در استان ما کاهش 43 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته صورت گرفته است همچنین پخش اطلاعیه و شعارنویسی نیز در استان کاهش 93 درصدی داشته است.
وی ادامه داد: همچنین اقداماتی در سال گذشته برای خوشایند سازی و بازسازی برخی از پاسگاه‌های انتظامی استان صورت گرفت که در این راستا 70 پاسگاه استان مرمت شد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی، خراسان جنوبی را ناامن‌ترین استان کشور برای اشرار دانست و گفت: دستگاه قضایی استان ما برخورد قاطع و به موقعی با اشرار داشته است که این مسئله در کشور زبانزد است.
افشاری به فعالیت ارتش در استان نیز اشاره کرد و افزود: سالانه 30 هزار سرباز در مرکز آموزش امام رضا (ع) بیرجند آموزش‌های نظامی و عقیدتی را پشت سر می‌گذارند که این مرکز رتبه نخست کشور را در بین مراکز آموزشی کسب کرده است.
وی به فعالیت‌های سپاه استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: امنیت حاکم بر استان به دلیل حضور با اعتقاد بسیجیان در نقاط مختلف است همچنین فعالیت‌های فرهنگی بسیج در غالب طرح‌ حلقه‌های صالحین نیز تاثیرگذار است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی با تقدیر از فعالیت نیروهای گمنام اطلاعات استان به بیان عملکرد مرزبانی استان نیز پرداخت و گفت: مرزبانی استان تسلط کامل به نقاط مرزی دارد و با تحقق انسداد مرزهای شرقی امروز هیچ تردد با وسایل نقلیه در نقاط مرزی امکان‌پذیر نیست.
در این جلسه از برخی از اعضای فعال در شورای تامین خراسان جنوبی با لوح تقدیر و هزینه سفر عتبات عالیات تقدیر شد.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول