اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

دانشگاه خلیج فارس بوشهر طی بیانیه‌ای خواستار شد؛

نظارت نهاد مستقل علمی بر فعالیت تشکل‌های دانشگاهی

خبرگزاری فارس: دانشگاه خلیج فارس بوشهر در بیانیه‌ای اعلام کرد: دانشگاه به عنوان یک نهاد مستقل علمی دارای چارچوب، موازین و قوانین لازم برای مدیریت و نظارت بر فعالیت‌های تشکل‌های دانشگاهی و نشریات آنهاست.

نظارت نهاد مستقل علمی بر فعالیت تشکل‌های دانشگاهی
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، در این بیانه که صبح امروز به این خبرگزاری در بوشهر ارسال شده، آمده است: در پی انتشار اخباری در بعضی از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و نیز برخی نشریات درون‌دانشگاهی و استانی و مصاحبه‌های به عمل آمده توسط بعضی از سایت‌های خبری و نشریات توسط افراد غیر مسئول و بعضا ناآگاه به مسائل دانشگاه راجع به مطلب درج شده در یکی از نشریات دانشجویی این دانشگاه که طی آن مطالبی غیر کارشناسانه اظهار شده است، به اطلاع می‌رساند، دانشگاه به عنوان یک نهاد مستقل علمی دارای چارچوب، موازین و قوانین لازم برای مدیریت و نظارت بر فعالیت‌های تشکل‌های دانشگاهی و نشریات آنها است، در صورتی‌که در مورد موازین تعیین شده تخلفی صورت گیرد، مرجع قانونی رسیدگی به این تخلفات مراجع قانونی درون دانشگاه است که با حساسیت لازم نسبت به این موارد و گزارشات واصله اقدام قانونی به عمل می‌آید.
در این بیانیه افزوده شده است: لذا هرگونه اظهار نظر غیر مسئولانه توسط هر شخص حقیقی و حقوقی دخالت غیر کارشناسانه در امور داخلی دانشگاه بوده و قابل رسیدگی و پیگیری توسط مراجع قانونی است و در خصوص مطلب درج شده اخیر نیز مدیر مسئول مربوطه پاسخگو است.
روابط عمومی دانشگاه خلیج فارس در این بیانیه آورده است: ضمن اینکه طبق نظر کمیته ناظر بر نشریات درون دانشگاهی از انتشار نشریه مذکور تا رسیدگی کامل و جامع در جلسه رسیدگی با حضور اعضا هیئت منصفه جلوگیری شده آمده است.
در این بیانیه اعلام شده است: همچنین در پاسخ به موضع‌گیری دفتر تحکیم وحدت به اطلاع می‌رساند تشکل دانشجویی انجمن اسلامی دانشگاه خلیج فارس تشکلی قانونی است که بر اساس آئین‌نامه تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان تشکیل و فعالیت می‌کند و دفتر تحکیم وحدت بر اساس مقررات، صلاحیت غیر قانونی خواندن یک تشکل درون دانشگاهی را نداشته و صرفا می‌تواند نسبت به عضویت این تشکل در اتحادیه اظهار نظر کند.
در این بیانیه آمده است: بدیهی است در صورت بروز هر گونه تخلف از سوی هر یک از تشکل‌ها، بر اساس آئین‌نامه‌های مربوطه توسط هیئت نظارت بررسی و برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول