اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

سرپرست اداره کل ارشاد فارس خبر داد:

افزایش زیرساخت‌های فنی و فیزیکی موسیقی فارس

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: تلاش‌های جدیدی در افزایش زیرساخت‌های فنی و فیزیکی موسیقی فارس در شرف اجرا و پیگیری است.

افزایش زیرساخت‌های فنی و فیزیکی موسیقی فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، محمدهای فخرایی در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره گروه‌نوازی که در مجموعه فرهنگی هنری حافظ شیراز برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره گروه‌نوازی در واقع جشن موسیقی فارس است، جشنی که حاصل تلاش و همت یک‌سال اهالی موسیقی در سراسر این استان را محقق و پدیدار می‌آورد.
وی افزود: فارغ از مقام و کسب رتبه یکی از اهداف این جشنواره تعالی بخشیدن به هنر موسیقی این استان برای همدلی و وفاق میان اهالی این هنر و مهم‌تر از آن شناخت استعدادها و حمایت تولیدات ارزشمند در این حوزه به شمار می‌رود.
فخرایی اضافه کرد: توجه ما به موسیقی فاخر است و در سال‌های گذشته فعالیت‌های انجام گرفته در حوزه موسیقی گواه این مدعا است.
این مسئول گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی که توسط انجمن شروع شده با بهره‌مند شدن از چهره‌های نامی کشور و این استان نیز می‌تواند در این راستا یعنی توجه به موسیقی فاخر در فارس کمک کننده و مؤثر باشد.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ادامه داد: با عنایت متولیان امر تلاش‌های جدیدی در افزایش زیرساخت‌های فنی و فیزیکی موسیقی با برنامه‌ریزی دقیق در شرف اجرا و پیگیری بوده که امید است در راستای حمایت از این هنر جذاب به ویژه بخش موسیقی محلی فارس گام‌های مؤثر برداشته شود.
وی در ادامه تصریح کرد: این جشنواره به همت حوزه هنری فارس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفته و در مسیر چند ساله خود شاهد رشد کمی و کیفی گروه‌ها بوده و هست که می‌توان گفت امسال این مهم به نحو شایسته‌ای پیگیری شده است.
در ادامه این مراسم رئیس انجمن موسیقی فارس پیرامون وضعیت گروه‌های شرکت کننده در جشنواره گروه‌نوازی اظهار داشت: پس از اعلام فراخوان، 68 گروه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که از میان آنها 43 گروه به ترتیب 15 گروه پاپ، هفت گروه محلی، 9 گروه کلاسیک و 12 گروه ایرانی پذیرفته شده و به رقابت پرداختند.
وی اضافه کرد: همچنین 12 گروه در بخش خارج از مسابقه به اجرای برنامه پرداختند که از این تعداد هفت گروه کوبه‌ای و بقیه در بخش‌های دیگر آثار خود را اجرا کردند.
دبیر اجرایی جشنواره گروه‌نوازی تصریح کرد: راه نیافتن این گروه‌ها به بخش مسابقه به این دلیل بود که آثار آنها خارج از فضای اعلام شده قرار داشت.
به گزارش فارس، در پایان جشنواره، 14 گروه موسیقی شامل چهار گروه ایرانی، چهار گروه پاپ، سه گروه محلی و سه گروه کلاسیک مورد تقدیر قرار گرفتند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول