اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

کارگردان نمایش "دختران باغ‌های قالی" تأکید کرد:

کودکان ایرانی به موسیقی و قصه‏‏های بومی نیاز دارند

خبرگزاری فارس: کارگردان تئاتر "دختران باغ‌های قالی" گفت: استفاده از موسیقی و قصه‏‏های ایرانی آموزش غیر مستقیم به کودکان و نوجوانان را تسریع می‏‏بخشد و مورد نیاز این قشر از جامعه است.

کودکان ایرانی به موسیقی و قصه‏‏های بومی نیاز دارند
افسانه زمانی امروز در گفت‏‏وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به محتوای نمایش "دختران باغ‌های قالی" و استفاده از تکنیک‏‏های نخی و سایه در این کار اظهار کرد: در بطن این کار آشنایی کودکان با نقوش قالی ایرانی و همچنین درک این هنر به زبان ساده و کودکانه مدنظر قرار گرفته است که تحقق این مهم با موسیقی و سازبندی اصیل ایرانی همراه شده است.
وی افزود: تئاتر کودک و نوجوان در همه ‏‏جای دنیا جنبه آموزشی دارد و اصولاً بانی اصلی این کار نیز آموزش و پرورش است زیرا از این بستر برای آموزش‏‏های غیر مستقیم استفاده می‏‏شود.
کارگردان نمایش "دختران باغ‌های قالی" با تأکید بر اینکه بهترین روش آموزش در دنیا تئاتر است، خاطرنشان کرد: ویژگی‏‏های تصویری و روایت غصه دو عامل مهم در افزایش قدرت تحلیل و درک کودک محسوب می‏‏شود.
وی با بیان اینکه حوزه کودک از نوجوان باید منفک شود، گفت: در حوزه تئاتر نوجوان کشور در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و دچار کمبود هستیم بنابراین کار در این حوزه نیازمند عزم جدی مسئولان و دست‌اندرکاران در سامان بخشی به این موضوع است.
زمانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نگاه به تئاتر کودک و نوجوان تزئینی است و برخلاف سایر کشورها که نسبت به این موضوع به عنوان یکی از ضروریات‏‏های زندگی نگاه می‏‏کنند در ایران اهمیت چندانی داده نمی‏‏شود.
وی اضافه کرد: مسئولان حوزه تئاتر کودک و نوجوان باید فرهنگ‌سازی لازم را در این خصوص انجام داده و مردم نیز با نظارت و استقبال خود نقش مکمل را در پیشرفت و رشد تئاتر کودک ایفا کنند.
کارگردان نمایش "دختران باغ‌های قالی" در پایان سخنانش تأکید کرد: ادبیاتی که در محتوای تئاتر استفاده می‏‏شود باید کودک را برای رسالت بزرگ آینده آماده کند و بر همین مبنا یادگیری از طریق ادبیات می‌تواند با کمک ابزارهای دیگری غیر از زبان و گفتار صورت گیرد.        
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول