اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پروفسور خدادوست خبر داد:

احداث بیمارستان تخصصی چشم‌پزشکی در سرعین

خبرگزاری فارس: فوق تخصص چشم پزشکی مراکز دانشگاهی داخل و خارج از ایران گفت: با احداث بیمارستان 500 تختخوابی چشم‌پزشکی در سرعین نیاز 50 سال آینده منطقه تامین می‌شود.

احداث بیمارستان تخصصی چشم‌پزشکی در سرعین
پروفسور علی‌اصغر خدادوست در حاشیه سفر به اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: امروز برای ما همین افتخار بس که با اتکا به نیروهای داخلی، مردم به جای مراجعه به پزشکان خارجی و مداوا شدن در بیمارستان‌های پیشرفته غربی، در ایران عمل جراحی قلب، مغز، چشم و ... انجام می‌دهند و این سرآمدی ایران را در رشته پزشکی با تکیه بر نیروی جوان می‌رساند.
وی افزود: اگر بنده آب مرواریدی داشتم ترجیح می‌دادم در ایران مورد عمل حراجی قرار گیرم چرا که خدمت چشم پزشکی ارائه شده در این کشور همپای نظام درمانی دنیاست.
این متخصص چشم پزشکی گفت: با تجربه و دیداری که از مراکز چشم پزشکی اسپانیا به عنوان قطب این رشته با ارزش به دست آورده‌ام به یقین سعی خواهم کرد مجموعه‌ای را در سرعین احداث کنم که علاوه بر مردم استان‌های مختلف، از کشورهای خارجی نیز برای معالجه به این منطقه سرازیر شوند.
خدادوست خاطرنشان کرد: با احداث بیمارستان 500 تختخوابی نیاز 50 سال آینده منطقه تامین خواهد شد و ما دیگر هیچ کم و کسری را در این زمینه نخواهیم داشت.
وی به تکنیک‌های مدرن در علم چشم پزشکی و تبحر زیاد در این حوزه اشاره کرد و گفت: امروز در رشته چشم پزشکی با شکستن مرزهای جغرافیایی شاهد یک جهش واقعی هستیم به طوری که اگر زمانی اسپانیا در  برش قرنیه برای نزدیک‌بینی متبحر و متخصص بود امروز این عمل جراحی حتی در کشور روسیه و برخی جوامع دیگر انجام می‌شود.
این فوق تخصص چشم پزشکی ادامه داد: قرار است با جذب نیروهای متخصص و کارآمد در مرکز تخصصی چشم پزشکی سرعین برای نخستین بار به گونه‌ای اقدام کنیم تا نیاز مردم به خدمات این حوزه در داخل کشور و استان برآورده شود.
وی به اهمیت چشم و فعالیت 100 درصدی سلول‌های آن در تمام ساعات شبا‌نه‌روز اشاره کرد و ابراز داشت: برای محافظت از چشم، بهداشت چشم، تغذیه مناسب، خوردن میوه‌های تازه، ورزش، مثبت فکر کردن به عموم مردم توصیه می‌شود و در کنار آن معاینه سالانه را نیز نباید از نظر دور داشت.
خدادوست از خانواده‌ها به ویژه مادران خواست برای اطمینان از سلامت چشم فرزندان خود در سنین بین سه ماهگی تا 10 سالگی به صورت مرتب چشم فرزندانشان را مورد معاینه قرار دهند تا مبادا تنبلی چشم عوارض بعدی را به دنبال داشته باشد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول