اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی خبر داد:

حضور 2000 بسیجی بخش مرکزی تهران در گردهمایی بسیجیان کشور

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی از حضور بیش از 2 هزار بسیجی بخش مرکزی تهران در گردهمایی بزرگ بسیجیان کشور خبر داد.

حضور 2000 بسیجی بخش مرکزی تهران در گردهمایی بسیجیان کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام حسین توسلی ظهر امروز در خطبه‏های آیین دشمن‏شکن نماز جمعه این هفته بومهن که با حضور مسئولان و مردمی ملبس به کفن‏هایی منقش به پیام "ما آماده شهادتیم" برگزار شد، گفت: این 2 هزار بسیجی از نقاط مختلف بخش مرکزی تهران در آن گردهمایی حضور خواهند داشت.
وی ادامه داد: در دنیای فانی هیچ نعمتی بدون رنج و عذاب به دست نمی‏آید؛ زیرا خداوند متعال دنیا را محل راحت و آرامش مطلق قرار نداده است.
توسلی با بیان روایتی از دانشمندی سخت‏کوش بر لزوم داشتن پشتکار در امور تاکید کرد و اظهار داشت: در تاریخ افراد و اشخاص بسیاری با کوشش و همت به مقام‏های والای سیاسی، علمی، مالی و اعتقادی دست یافته‏اند.
امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی تصریح کرد: یکی از اسوه‏های تاریخ علم و دانش ،"سکاک" دانشمند است.
وی ادامه داد: سکاک کارگی ساده بود که در سن 40 سالگی تصمیم بر ادامه راه کسب علم و دانش گرفت؛ اما به دلیل سن بالا و مشکلات روزمره زندگی قادر به همراهی دیگر هم‏مکتبی‏های اغلب جوان خود نبود و سرانجام توسط استاد از مکتب‏خانه اخراج شد.
توسلی تصریح کرد: در پی وقوع این رویداد، سکاک، درمانده و زار سر به بیابان‏های اطراف شهر گذاشت و از مشاهده صحنه شکاف صخره‏ای سخت توسط آبی روان به این نتیجه رسید که ذهن وی از آن صخره محکم‏تر نیست و با استمرار می‏شود به هر مقصودی رسید.
امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی ادامه داد: همه ما باید از حکایات سکاک درس بگیریم و بدون خستگی از ادامه حرکت و داشتن استمرار در امور به مقاصد نیک دنیوی و اخروی دست پیدا کنیم.
وی با بیان حدیثی از امام چهارم شیعیان خاطرنشان کرد: حضرت سیدالساجدین (ع) در یکی از احادیث گرانقدر خویش فرمودند که "اگر درپی آرامش مطلق دنیوی هستید، نگردید؛ چراکه خداوند این دنیا را برای آرامش مطلق خلق نکرده است".
توسلی همگان را به رعایت انصاف در حق یکدیگر توصیه کرد و افزود: بهترین عمل مومن و برترین صفت جوانمردان رعایت انصاف در حق دیگری است.
امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی ادامه داد: ذکر خداوند موجب آرامش قلب‏هاست و یکی از بارزترین چهره‏های دائم‏الذکر عرصه‏های علمی کشور دانشمند فقید مرحوم علامه طباطبایی بود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول