اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل:

نظام آموزشی جدید ‌سال آینده در اردبیل اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: از سال تحصیلی آینده نظام جدید آموزشی که مصوب شورای عالی آموزش و پرورش است در مدارس استان اردبیل اجرایی می‌شود.

نظام آموزشی جدید ‌سال آینده در اردبیل اجرایی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده پیش از ظهر امروز در جلسه معارفه مدیر آموزش و پرورش شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: براساس نظام جدید آموزش و پرورش تحصیل در مقطع ابتدایی به 6 سال ارتقا یافته و تحصیل در مقطع راهنمایی و متوسطه به صورت سه ساله خواهد بود.
وی با بیان اینکه براساس نظام جدید آموزش و پرورش مقطع پیش دانشگاهی حذف می‌شود بیان داشت: قرار است با این تحول و تغییر جهش واقعی را در حوزه تعلیم و تربیت شاهد باشیم.
این مسئول هدف اصلی دولت خدمتگزار را از این تحول در نظام آموزش و پرورش توجه جدی به ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت اعلام کرد و افزود: در همین زمینه در استان اردبیل در چهار محور آموزشی، پرورشی، ساماندهی نیروی انسانی و تجهیز مدارس برنامه‌های اولویت‌داری را در حال اجرا داریم.
محمودزاده با اعلام اینکه هم اکنون هیچ معلم و نیرویی در آموزش و پرورش بلاتکلیف نیست تصریح کرد: در ساماندهی نیروهای حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی موفق عمل کردیم به طوری که بیش از 300 آموزشیار نهضت سوادآموزی منتظر اعلام نتایج آزمون تعیین تکلیف خود هستند تا از وضعیت استخدامی خود مطمئن شوند.
وی ادامه داد: در حوزه پرورشی از مهرماه امسال منشور تربیتی تدوین شده و در بسته‌های مختلف اعم از قرآنی، بیان احکام، همایش‌های تربیتی و دینی و معرفت‌افزایی و ... سعی می‌کنیم دانش‌آموزان را با محوریت مکتب اسلام و مفاهیم آن تربیت کنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش 17 میلیارد تومانی اعتبارات تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس و 4.5 میلیارد تومان تجهیز مدارس به ویژه هنرستان‌ها خبر داد و بیان داشت: با سیاست حمایتی مسئولان کشوری و استانی امسال 20 درصد اعتبارات عمرانی به تعمیر و 20 درصد به تجهیز مدارس اختصاص یافته است.
محمودزاده با اشاره به هوشمندسازی 300 مدرسه همسو با سیاست دولت و وزارت آموزش و پرورش در افزودن امکانات و فناوری‌های جدید در مدارس خاطرنشان کرد: با هوشمندسازی 300 مدرسه که اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 500 میلیون تومان برای آن اختصاص یافته است قادر خواهیم بود بخش مهمی از طرح‌ها و اهداف خود را در این حوزه محقق کنیم.
وی از اتصال 700 مدرسه در استان اردبیل به اینترانت ملی خبر داد و گفت: ما در حوزه ساماندهی منابع مالی نیز اقدامات خوبی را انجام دادیم به طوری که با کمترین کمبود و کسری اعتبار مواجه هستیم.
مدیر‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل اولویت این اداره کل را جذب تمام کودکان واجب‌التعلیم و پیشگیری از رشد بیسوادی در سنین 10 تا 50 سال اعلام کرد و اظهار داشت: با هدف ارتقای آگاهی و سطح علمی دانش‌آموزان بیش از 40 قطب آموزشی تعریف شده و در کنار آن از معلمان و مدیران خواسته‌ایم تا آزمون‌های پیشرفت تحصیلی را در مدارس جدی بگیرند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم فرماندار شهرستان مشگین‌شهر نیز در سخنانی اظهار داشت: امسال بیشترین اعتبارات عمرانی شهرستان به آموزش و پرورش اختصاص یافته است.
فتح‌آقا محمداوغلی افزود: شایسته نیست انتصاب مدیران همراه با برخی اقدامات حاشیه‌ای باشد بلکه ثبات در مدیریت آموزش و پرورش به کیفیت اقدامات کمک می‌کند به طوری که در این شهرستان در دو سال گذشته چهار مدیر برای آموزش و پرورش انتخاب شده که علت تغییر آنها در هاله‌ای از ابهام است.
در این مراسم با قدردانی از مدیر سابق آموزش و پرورش مشگین‌شهر علی زالی به عنوان مدیر جدید آموزش و پرورش این شهرستان معرفی شد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول