اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با حضور معاون رئیس جمهور صورت گرفت؛

آغاز عملیات موزه تاریخ طبیعی و آکواریوم دریایی هرمزگان

خبرگزاری فارس: عملیات احداث موزه تاریخی طبیعی آکواریوم دریایی هرمزگان با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، استاندار هرمزگان و مسئولان زیست محیطی در ساحل شرقی شهر بندرعباس‌ آغاز شد.

آغاز عملیات موزه تاریخ طبیعی و آکواریوم دریایی هرمزگان
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمدجواد محمد‌زاده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات موزه مذکور اظهار داشت: این موزه می‌تواند در آینده به یکی از جاذبه‌های بالقوه گردشگری و طبیعی هرمزگان تبدیل شود چرا که بخش‌های پیش بینی شده برای آن نه تنها مورد علاقه بسیاری از محققان و پژوهشگران خواهد بود، بلکه طیف عظیمی از گردشگران و دوستداران طبیعت را به سمت خود خواهد کشاند.
وی ادامه داد: موزه تاریخ طبیعی و آکواریوم دریایی هرمزگان می‌تواند به عنوان کانونی در راستای ارتقا سطح اطلاعات و آگاهی‌های مردم در مورد محیط زیست به ویژه در حوزه دریا، ایفای نقش کند.
رئیس سازمان محیط زیست کشور در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: تا دو سال قبل در هرمزگان ذخایر و اماکنی که تحت حفاظت محیط زیستی بود، برابر با 5.5 درصد از کل وسعت جغرافیایی استان بود که این میزان وسعت اکنون به 12.5 درصد از جغرافیای استان رسیده است.
محمدزاده افزود: از این بابت که محدوده حفاظتی محیط زیستی هرمزگان طی دو سال 2.5 برابر شده است بسیار خوشحالیم.
به گفته وی در گذشته و تا قبل از استقرار دولت نهم نگاهی که به هرمزگان در امر توسعه می‌شده است نگاهی سنتی بود.
این مسئول ادامه داد: این در حالی است که در سال‌های اخیر نگاه به توسعه این استان کاملا متفاوت از گذشته شده است به نحوی که ظرفیت‌های صنعتی، گردشگری، عمرانی، معدنی و انرژی یکی پس از دیگری در این استان در حال توسعه است.
معاون رئیس جمهور بیان کرد: عقب ماندگی‌هایی که استان در امور زیربنائی داشت به نحوی در حال رفع شدن است.
وی افزود: به دلیل نوپا بودن صنایع هرمزگان و دیگر بخش‌های توسعه ای این استان احساس ما این است به دلیل رعایت استانداردهای زیست محیطی مضرات زیست محیطی طرح ها و پروژه‌ها به حداقل خود رسیده است.
محمدزاده گفت: سازمان حفاظت محیط زیست در بسیاری از استان‌ها بخش اعظمی از انرژی خود را صرف اصلاح و ساماندهی نواقص گذشته می‌کند که جرات می‌توان گفت این امر این انرژی در هرمزگان کمتر مصرف می‌شود چرا که استانداردهای زیست محیطی حفظ می‌شود.
موزه تاریخی طبیعی و آکواریوم دریایی هرمزگان در ساحل هرمزگان که مطالعات آن طی ماه‌های گذشته انجام شده است در بخش شرقی ساحل شهر بندرعباس قرار دارد که به گفته مسئولان محیط زیست با تجهیز این موزه و آکواریوم امید است مرکزی مناسب در راستای محیط زیست دریایی در جنوب کشور شکل گیرد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول