اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان:

کتاب‌های موجود جوابگوی نیازها نیست

خبرگزاری فارس: رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان با بیان اینکه جامعه با کتاب و مطالعه مانوس نشده است، گفت: مهم‌ترین این امر همخوانی نداشتن محتوای کتاب‌های چاپ شده با نیاز اقشار مختلف است.

کتاب‌های موجود جوابگوی نیازها نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیت‌‌الله غلامعلی نعیم‌‌آبادی در سی و ششمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد، بر برنامه‌ریزی اصولی توسط متولیان و مسئولان با هدف تبدیل کتاب و کتابخوانی به فرهنگ عمومی جامعه تأکید کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: باید گفت که جامعه ما با کتاب و مطالعه چندان مأنوس نشده است و از مهم‌ترین عوامل آن می‌توان به همخوانی نداشتن محتوای کتاب‌های چاپ شده با نیاز اقشار مختلف، نبود کتابخانه های مناسب و استاندارد که جوابگوی تمام نیازهای مطالعاتی مراجعان باشد و توزیع نامناسب کتاب در کتابخانه‌ها اشاره کرد.
وی با بیان اینکه عطش مردم به مطالعه و کتابخوانی قابل ستایش است، گفت: در نمایشگاه‌های کتاب که به صورت سالانه برگزار می‌شود، شاهد حضور حداکثری مردم و خرید بالای کتاب توسط خانواده‌ها در استان هستیم و این به خوبی نشان می‌دهد اگر شرایط و امکانات مهیا و فراهم شود مردم به سوی مطالعه تمایل نشان می‌دهند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان به وضعیت کتابخانه‌ها و نحوه خدمات رسانی آن‌ها اشاره و افزود: کتابداران می‌توانند نقش مهم و موثری در راستای ترغیب مردم به کتابخوانی و مطالعه ایفا کنند و می‌باید کتابداران خود اهل مطالعه و نسبت به منابع مکتوب و سیر مطالعاتی اقشار مختلف آگاهی کامل داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اضافه کرد: جامعه‌ای موفق است که بتواند غذای سالم روحی را برای نسل‌های آینده خود تامین کند و لازمه آن این است که تمام بخش‌های مرتبط در این حوزه با استفاده از نخبگان و اندیشمندان جامعه مبادرت به تولید و چاپ کتب مورد نیاز مردم کنند.
امام جمعه بندرعباس بر ضرورت احداث یک کتابخانه عظیم و استاندارد که در شان استان هرمزگان باشد تأکید کرد و گفت: باید سهم بیشتری از بودجه‌های فرهنگی کشور صرف کتاب و مطالعه شود و با توجه به در پیش بودن سفر ریاست جمهوری رایزنی‌ها در باب احداث کتابخانه‌های بزرگ انجام پذیرد.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سخنان امام علی (ع) پیرامون مطالعه ابراز داشت: این حضرت می‌فرمایند، کتاب و مطالعه به مانند ورود به باغ و بستان است و همان گونه که انسان‌ها هیچ وقت از تفرج در باغ‌های متعدد خسته نمی‌شوند افراد اهل مطالعه نیز از کتابخوانی مستمر لذت می‌برند.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ضمن تاکید بر حذف موانع موجود در سر راه مطالعه عموم مردم افزود: در جامعه ایران اسلامی باید کتاب و کتابخوانی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و لازم است در این مورد بازنگری جدی نسبت به اقدامات انجام شده صورت گیرد.
امام جمعه بندرعباس در خصوص جایگاه کتاب در جامعه خاطر نشان کرد: علی‌رغم برخی تفکرات نادرست هیچ گاه با ورود ابزار و تکنولوژی جدید لطمه‌ای به جایگاه کتاب و اهمیت آن در انتقال دانش وارد نخواهد شد و کتاب برای همیشه یکه تاز میدان علم و دانش بوده، هست و خواهد بود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول