اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر کل جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد:

ارتزاق 110 هزار زنجانی از طریق کشاورزی

خبرگزاری فارس: مدیر کل جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: 110 هزار نفر از مردم زنجان از طریق کشاورزی ارتزاق می‌کنند.

ارتزاق 110 هزار زنجانی از طریق کشاورزی
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا نهاوندی پور بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهر ارمغانخانه با اشاره به اینکه 15 درصد از زمین‌های زراعی شهرستان زنجان آبی هستند، اظهار داشت: شهرستان زنجان 25 درصد از محصولات کشاورزی استان در شهرستان زنجان تولید می‌شود.
وی مقدار تولیدات کشاورزی شهرستان زنجان را نیم میلیون تن اعلام کرد و افزود: 397 هزار تن از این محصولات زراعی و 145 هزار تن باغی هستند.
 مدیر کل جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: در شهرستان زنجان 50 هزار تن محصولات دامی تولید می‌شود.
وی اضافه کرد: در شهرستان زنجان 110 هزار نفر از طریق کشاورزی ارتزاق می‌کنند.
نهاوندی‌پور با اشاره به حضور 45 کارشناس کشاورزی در جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: 200 کارشناس کشاورزی نیز در شرکت‌های ارائه کننده خدمات کشاورزی به فعالیت مشغول هستند.
وی از تولید 120 هزار تن شیر در شهرستان زنجان خبر داد و افزود: شیرهای تولید شده در شهرستان زنجان در شش کارخانه لبنی فرآوری می‌شود.
مدیر کل جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به مقام نخست شهرستان زنجان در تولید سیب گفت: 69 هزار تن سیب در شهرستان زنجان تولید می‌شود.
وی مقدار تولید برنج در شهرستان زنجان را 6 هزار شلتوک اعلام کرد و ادامه داد: در 2 هزار 500 هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان زنجان زمین‌های به صورت قطره‌ای آبیاری می‌شود.
نهاوندی پور اضافه کرد: با عملیاتی شدن آبیاری قطره‌ای یا نواری تولیدات محصولات کشاورزی مانند هندوانه و پیاز در برخی مزارع سه برابر شده است.
وی با اشاره به برنامه استان زنجان برای خودکفا شدن در تولید نهال گفت: اجرای سه ساله برنامه تدوین شده  منجر به خودکفایی در تولید برخی نهال‌های از جمله گردو در زنجان و انار و زیتون در طارم شده است.
مدیر کل جهاد کشاورزی استان زنجان قره‌پشتلو را خشک‌ترین منطقه استان زنجان عنوان و تصریح کرد: با کمک سازمان‌هایی مانند بسیج فعالیت‌های برای کمرنگ کردن این کمبودها آغاز شده است.
وی لایه‌روبی و احیای قنات‌ها و چشمه‌ها را از جمله اقداماتی اعلام کرد که در شهرهای ارمغانخانه و مشکین انجام می‌شود.
نهاوندی پور تخصیص اعتبار برای در اختیار گذاشتن لوله و مصالح برای رساندن آب به مزارع را از جمله اقداماتی اعلام کرد که می‌تواند به کم کردن مشکلات ناشی از خشکسالی کمک شایان توجهی بکند.
وی اقدامات آبخیزداری را برای افزایش راندمان آب‌دهی از دیگر اقدامات موثر جهاد کشاورزی اعلام کرد که در منطقه قره‌پشتلو انجام می‌شود.
شایان ذکر است، سفر امروز استاندار زنجان به ارمغانخانه 30 مصوبه برای شهرستان زنجان داشت.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول