اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 6 مشهد:

فرهنگ‌سازی بهترین راه کاهش آسیب‌های اجتماعی است

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه شش مشهد گفت: فرهنگ‌سازی و هماهنگی بین دستگاه‌ها بهترین راه حل کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

فرهنگ‌سازی بهترین راه کاهش آسیب‌های اجتماعی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، احمد محبی صبح امروز در دومین جلسه کارگروه بررسی جرائم و آسیب‌های اجتماعی منطقه شش شهرداری مشهد اظهار داشت: ساخت و سازهای غیر مجاز، وجود اراضی قولنامه‌ای، اعتیاد، تکدی‌گری، تخریب اموال عمومی، انشعابات غیر قانونی فاضلاب به معابر، وجود مشاغل مزاحم و زائدات اصناف از جمله رایج‌ترین معضلات اجتماعی سطح منطقه است.
وی همچنین به برخی از اقدامات منطقه در زمینه کاهش این معضلات اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین محورهای فعالیت منطقه توجه ویژه به موضوع آسیب‌های اجتماعی بوده که در این زمینه نیز اقدامات مؤثری انجام داده است.
شهردار منطقه شش مشهد بیان داشت: اطلاع‌رسانی برای تذکر نسبت به ساخت و سازهای غیر مجاز، احداث بوستان و فضای سبز مناسب منطقه، احداث زمین‌های ورزشی روباز و سوله‌های ورزشی و اقدامات ترافیکی مناسب از جمله کارهای مناسب در این راستاست.
وی خاطرنشان کرد: همچنین جمع آوری معتادان، متکدی و کارتن خواب، پاکسازی زمین‌های بایر و رها شده، تهیه سطل زباله توسط واحدهای صنفی، پلمب مشاغل مزاحم، تشکیل شورای اجتماعی محلات، برگزاری مسابقات، همایش‌ها و جنگ‌های شادی مختلف، تجهیز بوستان‌ها به لوازم ورزشی، برپایی همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد و مهارت‌های زندگی در مساجد، مدارس و مراکز فرهنگی، جلوگیری از تفکیک اراضی و  نصب دیوار بتونی اطراف شهرک شهید باهنر با همکاری آستان‌قدس رضوی از جمله اقدامات این نهاد است.
محبی گفت: در زمینه نظارت بیشتر و اقدام سریع‌تر در ارتباط با ساخت و سازها بیش از 80 درصد از ساخت و سازهایی که رأی قلع داده می‌شود در چند مرحله به شهروندان اخطار داده و پلمب می‌شود.
وی بیان داشت: با این حال شهروندان با بی‌توجهی ساخت و ساز را ادامه می‌دهند که در نتیجه در برخی از موارد منجر به اعمال قانون و تخریب ساختمان پس از ساخت می‌شود.  
شهردار منطقه شش مشهد همچنین در زمینه معضل ترافیکی میدان 17 شهریور با توجه به مراکز تجاری زیاد گفت: طرح در نظر گرفته شده در این زمینه تصویب شده است و با اجرای آن بخش اعظمی از مشکلات ترافیکی حل می‌شود.
وی توضیح داد: همچنین ضمن بهره‌برداری از پارکینگ طبقاتی مجاور میدان در آینده‌ای نزدیک تأثیر بسزایی در کاهش ترافیک به وجود می‌آید.
محبی همچنین به تردد خودروهای سنگین از محور بولوار سرخس و حر نیز اشاره کرد و گفت: ​امید است با نصب تابلوهای ترافیکی و با همکاری راهنمایی و رانندگی این معضل که بسیار مورد درخواست شهروندان به‌ویژه کسبه شهرک شهید رجایی است نیز حل شود .
وی به مهم‌ترین راه حل‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی و هماهنگی دستگاه‌ها بهترین ابزار برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول