اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش تاکید کرد:

اجرای طرح‌های خلاقانه برای گسترش فرهنگ کتابخوانی

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش گفت: با ارائه طرح‌های نوین و خلاقانه می‌توان گام‌های مهمی در مسیر پیشرفت و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی برداشت.

اجرای طرح‌های خلاقانه برای گسترش فرهنگ کتابخوانی
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، مصطفی رضایی شامگاه چهارشنبه در آیین تجلیل از نویسندگان و فرهیختگان آبپخش اظهار داشت: کتاب منبع و مرجعی همیشگی و معتبر برای انسان‌هاست که غفلت از آن در هر زمان خسران و تباهی را به همراه خواهد داشت.
وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با کتابداران و متولیان امر کتاب از وضعیت مطالعه کتاب در جامعه ابراز گله و نارضایتی کرده‌اند و مسئولان باید توجه به گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را یکی از اولویت‌های کاری خود قرار دهند.
رضایی خاطرنشان کرد: در زمینه رشد و توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باید به صورت جدی وارد گود شد و با طرح ایده‌های جدید و خلاقانه زمینه را برای گسترش سرانه مطالعه در بین افراد و اقشار مختلف جامعه بوجود آورد.
رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش با بیان اینکه در جامعه امروزی کتاب در غربت به سر می‌برد ابراز داشت: سرمایه ماندگار هر جامعه کتاب است و ضروری است با ارائه طرح‌های خلاقانه در کتابخانه‌ها، استفاده صحیح از آن صورت گیرد.
رضایی بیان داشت: توسعه پیشرفت و نماد فرهنگی جامعه وابسته به امر کتاب و کتابخوانی است و مسئولان باید در گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی کوشا باشند.
وی ادامه داد:  نیروهای خلاق زمانی در جامعه می‌‌توانند به برجستگی رسیده و جامعه را نورانیت دهند که این مراجع مهم را فراموش نکنند و کتاب از مهم‌ترین مراجع در پیشرفت علمی جوامع بشری است.
این مسئول تصریح کرد: بزرگ‌ترین کتاب و هدایتگر انسان‌ها قرآن است و اگر  بعد از گذشت قرن‌ها، قرآن هنوز هم زنده، تازه و مطالب آن بدیع و هدایت‌گر برای نسل‌های آینده است، به خاطر جلوه کتبی و نوشتاری آن بوده که از این طریق اهمیت کتاب درک می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش گفت: امروز در جامعه شاهد پیشرفت روزافزون تکنولوژی ارتباطات و وسایل ارتباط جمعی هستیم اما باید ادعا کرد هیچ یک از اینها ماندگار نیستند چرا که ارزش کتابت و نوشتار بسیار بالاست.
رضایی به سخنان مقام معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دست‌اندرکاران کتابخانه‌های کشور اشاره کرد و اذعان داشت: گلایه رهبر انقلاب در این مورد به حق است و دغدغه ایشان بعد از گذشته 32 سال از انقلاب اسلامی در حوزه کتاب و کتابخوانی باید پاسخ داده شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول