اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ترابری استان کردستان خبر داد:

پیشرفت 42 درصدی پروژه احداث فرودگاه سقز

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری استان کردستان از پیشرفت 42 درصدی پروژه احداث فرودگاه سقز خبر داد.

پیشرفت 42 درصدی پروژه احداث فرودگاه سقز
عطا‌الله قادری در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در سنندج‌ اظهار داشت: پروژه احداث فرودگاه سقز در سال 1384 مصوب و در همان سال از محل اعتبارات استانی نسبت به تملک زمین اقدام شد.
به گفته وی، عملیات اجرایی این پروژه به‌ دلیل نبود اعتبار عملاً از سال 1388 و پس از اخذ مجوز کمیسیون ماده 32 و قرار گرفتن در ردیف اعتبارات ملی شروع شده است.
مدیرکل راه و ترابری کردستان افزود: متاسفانه به ‌علت کمبود منابع مالی تا ابتدای سال 90 این پروژه 32 درصد پیشرفت داشته که در سال‌جاری با تلاش‌های صورت گرفته و حمایت‌های مسئولان روند اجرای آن با شتاب مناسب دنبال می‌شود.
قادری با بیان اینکه این پروژه در طول چهار ماه گذشته 10 درصد پیشرفت داشته است، تصریح کرد: در حال حاضر پروژه مذکور با 42 درصد پیشرفت در حال اجراست.
به گفته وی، احداث این فرودگاه 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در سال‌جاری اختصاص 2 میلیارد تومان به ان مقرر شده است.
 
* کمبود اعتبار مهم‌ترین عامل کندی ساخت پروژه‌های راهسازی کردستان
مدیرکل راه و ترابری استان کردستان در ادامه وضعیت جغرافیایی و کمبود اعتبار را عامل اصلی کند شدن ساخت و بهره‌برداری از پروژه‌های راهسازی در این استان عنوان کرد، و افزود:‌ هزینه راهسازی در استان کردستان چندین برابر میانگین کشوری است.
به گفته قادری، وضعیت جغرافیایی استان به دلیل وجود دره‌های عمیق و کوه‌های بسیار بلند، کوتاه بودن زمان اجرای پروژه‌های عمرانی و سرد شدن دمای هوا در کنار کمبود اعتبارات مالی روند احداث و بهره‌برداری از پروژه‌های راهسازی در استان را کند کرده است.
‌وی هزینه راهسازی در استان کردستان را نسبت به دیگر استان‌های کشور بالاتر عنوان کرد و گفت: علیرغم افزایش قابل توجه اعتبارات این بخش طی سه سال اخیر، متاسفانه همچنان در این بخش با کمبودهای جدی مواجه هستیم که انتظار می رود با اختصاص اعتبارات جهشی زمینه برای رفع این کمبودها فراهم شود.
مدیرکل راه و ترابری استان کردستان به احداث محور فرعی سقز ـ مریوان با تخصیص 3 میلیارد تومان اعتبار اشاره کرد و یادآور شد: طول کل مسیر 130 کیلومتر است، که عملیات بهسازی آن با مشخصات ارتقا راه فرعی به اصلی در دست اجرا و پیگیری است.
به گفته قادری، عملیات اجرایی پروژه راه سقز ـ مریوان از سال 1386 با بهسازی دو قطعه این مسیر شامل بسطام ـ حسن‌سالاران و گاران ـ مریوان آغاز شده است.
وی تصریح کرد: در سال 1388 نیز دو قطعه دیگر مسیر به پیمانکار واگذار شده و هم اکنون عملیات اجرایی کل این پروژه در دست اجراست.
مدیرکل راه و ترابری کردستان از بهره‌برداری چهار و نیم کیلومتر دیگر از این مسیر تا پایان سال مالی 90 خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت این پروژه و نیاز بالای آن به اعتبارات امیدواریم هرچه زودتر با تلاش مسئولان ذی‌ربط برای تخصیص بودجه شاهد بهره‌برداری آن باشیم.
 قادری در پایان خاطرنشان کرد: برای اتمام و بهره‌برداری کامل از این پروژه اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان لازم است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول