اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون وزیر علوم خبر داد:

ایجاد نخستین دانشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی در خراسان

خبرگزاری فارس: معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: نخستین دانشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی در خراسان ایجاد می‌شود.

ایجاد نخستین دانشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی در خراسان
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود ملاباشی عصرامروز در حاشیه نخستین گردهمایی فرهنگی ورزشی هیئت رئیسه‌های دانشگاه‌های سراسر کشور که در هتل طرقبه برگزار شد اظهار داشت: وزارت علوم نگاه ویژه‌ای به ایجاد دانشگاه‌های تربیت‌بدنی دارد که بر این اساس نخستین دانشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی در استان خراسان ایجاد می‌شود.
معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور افزود: با ایجاد این دانشگاه، استان خراسان به قطب ورزشی در حوزه دانشگاهی تبدیل می‌شود.
وی در ادامه به تنوع فعالیت‌های ورزشی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مسائلی که در ارتباط با ورزش دانشگاهی باید مورد توجه قرار گیرد ایجاد تنوع در فعالیت‌های ورزشی دانشجویی است.
رئیس سازمان و امور دانشجویان دانشگا‌ه‌های سراسر کشور ادامه داد: فراهم کردن شرایط برای فعالیت در رشته‌های گوناگون ورزشی می‌تواند بستر را برای حضور حداکثری دانشجویان در فعالیت‌های ورزشی فراهم کند.
ملاباشی به مسئله ورزش دانشجویان دختر دانشگاه‌های سراسر کشور نیز اشاره‌ای کرد و اظهار داشت: متاسفانه با وجود اینکه تعداد دانشجویان دختر اغلب دانشگاه‌های کشور به جز دانشگاه‌های فنی رقم قابل توجهی است اما در این میان تعداد دانشجویان دختری که در فعالیت‌های ورزشی شرکت می‌کنند نسبت به پسران بسیار اندک است.
رئیس سازمان دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور اظهار داشت: به عنوان مثال در دانشگاه فردوسی مشهد و به اذعان مدیران این حوزه تعداد دانشجویان دختری که از استخرهای این دانشگاه استفاده می‌کنند در دو ماهه اخیر کاهش یافته است.
وی خطاب به مسئولان دانشگاه فردوسی مشهد خواستار بررسی علمی و دقیق کاهش حضور دانشجویان دختر در فعالیت‌های ورزشی شد و اظهار داشت: البته در سوالی که در این راستا از مسئولان دانشگاه فردوسی مشهد پرسیدم آنان دور بودن خوابگاه دختران به فضاهای ورزشی را عاملی برای کاهش حضور دختران در فعالیت‌های ورزشی عنوان کردند.
رئیس سازمان و امور دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور اظهار داشت: یکی از عوامل موثر در توسعه ورزش در دانشگاه‌های کشور حضور مسئولان ورزشی در این عرصه است.
 وی با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه‌ها در حوزه ورزش گفت: دانشگاه‌ها به ورزش اهمیت ویژه بدهند و در راستای تعالی ورزش در دانشگاه‌های خود گام‌ها و برنامه‌ریزی‌‌های اساسی منظور کنند.
رئیس سازمان و امور دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور خاطر نشان کرد: در حال حاضر در دانشگاه‌های فنی و مهندسی اقداماتی برای توسعه ورزش انجام داده اند که بر این اساس باید دانشگاه‌های جامع تخصصی و دانشگاه‌های علوم انسانی برای توسعه ورزش نیز باید به اقدامات خود در این حوزه سرعت ببخشند.
وی به نقش موثر حضور مدیران دانشگاهی در مراسم ورزشی اشاره کرد و گفت: حضور روسا و مدیران ارشد دانشگاهی می‌تواند بستر را برای ایجاد انگیزه در میان دانشجویان در شرکت کردن در مراسم و فعالیت‌های ورزشی فراهم کند.
معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزود: آنچه که مسلم است حضور روسا و مدیران ارشد دانشگاهی در مراسم و المپیادهای ورزشی سبب ایجاد انگیزه در میان دانشجویان می‌شود.
وی تاکید کرد: حضور مسئولان در برگزاری المپیادهای ورزشی دانشجویان تنها به حضور مسئولان تربیت‌بدنی ختم نشود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول