اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشکده تربیت‌بدنی خبر داد:

موافقت اصولی نخستین دانشگاه تربیت بدنی کشور صادر شد

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از صدور موافقت اصولی نخستین دانشگاه تربیت‌بدنی کشور خبر داد.

موافقت اصولی نخستین دانشگاه تربیت بدنی کشور صادر شد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، مهدی طالب‌پور در نخستین همایش علم و کاراته اظهار داشت: با وجود رشته‌ها و دانشکده‌های تربیت بدنی، دانشگاه مستقلی در این زمینه وجود نداشت که با تاسیس این دانشگاه امید می‌رود حرکت جدیدی در این راستا آغاز شود. 
وی همچنین از ارتقای ساختار پژوهشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به پژوهشگاه خبر داد و گفت: با تبدیل این پژوهشکده به پژوهشگاه در آینده نزدیک شاهد رشد همه جانبه ورزش کشور در عرصه‌های ملی و جهانی خواهیم بود.
طالب‌پور با اشاره به امضای یادداشت تفاهمنامه همکاری پژوهشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی با وزارت جوانان و ورزش افزود: بر این اساس تعامل بسیار نزدیک و سازنده‌ای میان سه سازمان پژوهشکده و اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی فراهم شده که این همکاری و همدلی مدیران و اعضای محترم هیئت علمی تربیت‌بدنی و علوم ورزشی سراسر کشور، فرصت‌ها و دستاوردهای ارزشمندی هستند که به لطف اندیشه‌های بلند و حمایت‌های کم نظیر مقام عالی وزارت و معاونان ایشان محقق شده است.
وی در ادامه برگزاری این همایش علمی را فرصت مغتنمی برای ارائه یافته‌های نوین علم کاراته و همچنین مشاهده توان علمی پژوهشگران تربیت‌بدنی و علوم ورزشی کشور و دست‌اندرکاران این رشته ورزشی ذکر کرد و ادامه داد: با برگزاری این چنین همایش‌هایی در سطح کشور در دانشگاه‌ها و در سایه تلاش همه جانبه شاهد توسعه بیشتر کمی، کیفی و همه جانبه ورزش کشور به صورت ملموس و اثرگذار خواهیم بود.
طالب‌پور با بیان اینکه امروزه تحولات اجتماعی پیچیده در همه زمینه‌ها، موجب تغییرات وسیعی در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی زندگی بشر شده و ورزش در جامعه امروزی همچنان به مثابه یک پدیده اجتماعی پیشرو مطرح است، خاطرنشان کرد: نیازهای جدید فراروی ورزش، سیاست‌ها و مناسبات علمی و پژوهشی مرتبط با آن را دگرگون ساخته و در این میان، خواسته رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحقق جهاد اقتصادی، تلاش مضاعف و به منظور موفقیت هر چه بیشتر دولت در عرصه هدفمندی یارانه‌ها و در نهایت تحقق شعار عدالت اجتماعی، کاربردی شدن پژوهش‌ها و نیز تجاری شدن آنها، مواردی هستند که نقشه راه و اهداف کلان علمی و پژوهشی ورزش دانشگاهی کشور را در سال‌های آتی تعیین خواهند کرد.
نخستین همایش ملی علم و کاراته با حضور اساتید، پژوهشگران، دانشجویان رشته تربیت‌بدنی و نیز فعالان ورزش کاراته به مدت سه روز در دانشگاه تبریز در حال برگزاری است.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول