اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

بهره‌مندی بیش هزار کودک چهارمحال و بختیاری از غذای گرم

خبرگزاری فارس: مدیر کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال یک ‌هزار و 80 کودک در سطح روستامهدهای این استان از یک وعده غذای گرم بهره‌مند شدند.

بهره‌مندی بیش هزار کودک چهارمحال و بختیاری از غذای گرم
حسین سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: این طرح ملی در سطح روستامهدهای شهرستان‌های محروم این استان شامل شهرستان‌های کوهرنگ، لردگان و اردل اجرا می‌شود.
وی پیشگیری از سوء تغذیه در بین کودکان را هدف اصلی طرح توزیع غذا در روستامهدها اعلام کرد و گفت: در این برنامه علاوه بر توزیع یک وعده غذای گرم در بین کودکان، آنان به لحاظ وضعیت سوءتغذیه بررسی شده و تحت مراقبت قرار می گیرند.
سعیدی اظهار داشت: با تامین بخشی از نیازهای تغذیه‌ای کودکان، عادات صحیح غذایی در بین کودکان شکل می‌گیرد که این امر نقش به سزایی در پیشگیری از سوءتغذیه دارد.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تعداد مهدهای فعال در سطح دو شهرستان کوهرنگ و اردل، گفت: در شهرستان کوهرنگ 20 روستامهد و اردل 17 روستا مهد زیرپوشش اجرای این طرح هستند.
وی در ادامه از معاینه چشم 36 هزار و 500 کودک این استان از نظر سلامت بینایی در قالب اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم خبر داد و گفت: این طرح در تمام مهدهای کودک‌ تحت نظارت سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش این استان اجرا می‌شود.
سعیدی ادامه داد: سازمان بهزیستی در سراسر استان با دایر کردن 464 پایگاه روستایی و شهری در حال اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم است.
وی با اشاره به اینکه بیش از 36 هزار کودک در سطح استان در سنین سه تا شش سال قرار دارند که واجد شرایط طرح غربالگری بینایی هستند، افزود: با هدف افزایش جمعیت زیرپوشش برنامه‌های غربالگری تنبلی چشم و زیر پوشش بردن تمامی کودکان سه تا شش ساله از دستگاه‌های غربالگری بینایی برای معاینه دید این کودکان نیز استفاده شد.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری هدف از این طرح را افزایش کیفی طرح با تقویت نظارت، افزایش کمی طرح با اولویت پوشش در مناطق محروم روستایی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر اعلام کرد و گفت: تنبلی چشم تنها از طریق ‌بینایی‌سنجی قابل تشخیص است و چون بیماری در ناحیه عصب چشم است و این اعصاب در 12 سالگی تکامل می‌یابد، بنابر این اگر در سنین کودکی تشخیص و درمان نشود، منجر به نابینایی یک طرفه چشم می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول