اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فصل چهارم سفرنامه دولت به بام ایران؛

توانمندسازی مددجویان با ایجاد اشتغال هدفمند اولویت بهزیستی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: توانمندسازی مددجویان و معلولان با ایجاد اشتغال هدفمند از اولویت‌های کاری سازمان بهزیستی در سال‌جاری است.

توانمندسازی مددجویان با ایجاد اشتغال هدفمند اولویت بهزیستی
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، همایون هاشمی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: نگاه در سازمان بهزیستی نباید صرفا رضایت کوتاه مدت مددجو و معلول باشد.
 وی تصریح کرد: باید در سازمان بهزیستی برای تغییر برخی عادت‌ها و رویه‌های ناپسند، روی جامعه هدف خود کار فرهنگی کنیم و با دادن اطلاعات صحیح به آنها، سعه صدرشان را بالا ببریم.
 هاشمی ادامه داد: با ایجاد فرصت شغلی هدفمند است که می‌توان به فرد معلول و مددجوی زیر پوشش خدمات حمایتی، عزت نفس داد و او را به سمت توانمندسازی پیش برد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور از ایجاد اشتغال به عنوان بهترین فرصت برای عزتمند کردن مددجویان و معلولان جامعه نام برد و خاطر نشان کرد: در بهزیستی با ید تلاش شود سیستم مددکاری به شیوه علمی احیا شود و مددکاران بطور فعال برای توانمندسازی و استقلال مددجویان فعالیت کنند.
وی در ادامه با اشاره به برخی فعالیت‎های قابل توجه و برجسته صورت گرفته در استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اجرای طرح نهال‌کاری و احداث باغات در سطح 216 هکتار با عنوان مزرعه خیریه امام علی (ع) در این استان را طرحی خوب ارزیابی کرد و گفت: اجرای این قبیل طرح‎های خیریه می تواند در زمینه توسعه اشتغال مددجویان و معلولان موثر باشد.
هاشمی بر ضرورت ارائه طرح‌ در راستای توسعه اشتغال و ایجاد فرصت‎های شغلی مناسب و پایدار برای مددجویان تاکید کرد و افزود: سازمان بهزیستی با ارائه تسهیلات لازم از طرح‌های اشتغالزا برای جامعه هدف حمایت خواهد کرد. 
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طرح اورژانس اجتماعی، مجموعه کاملی از خدمات اجتماعی است که در چند بخش به مراجعه‌کنندگان و نیازمندان ارائه می شود.
 رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در این استان در راستای تامین مسکن برای معلولان و مددجویان، ادامه داد: تامین مسکن نیز از دیگر خدماتی است که در سازمان بهزیستی در راستای توانمندسازی به جامعه هدف ارائه می‎شود.
وی اضافه کرد: با تصویب طرح ایجاد 200 هزار واحد مسکونی برای جامعه هدف طی سه سال 89، 90 و 91 فعالیت‌های بسیاری خوبی در همه استان‌ها از جمله استان چهارمحال و بختیاری صورت گرفته و امسال تعداد واحدهای مسکونی قابل توجهی تکمیل و به مددجویان و معلولان فاقد مسکن واگذار می‎شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول