اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

تا پایان سال‌جاری؛

35 هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار می‌شود

خبرگزاری فارس: قائم مقام رئیس سازمان بهزیستی در امور مشارکت‌های مردمی گفت: تا پایان سال‌جاری 35 هزار واحد مسکونی به مددجویان و معلولان زیر پوشش این سازمان واگذار می‌شود.

35 هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار می‌شود
حسین بدخشان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: بر اساس مصوبه دولت طی سال‌های 89، 90 و 91 باید 200 هزار واحد مسکونی برای معلولان و مددجویان در نقاط مختلف کشور ساخته شود که در همین راستا در سال گذشته ساخت 60 هزار و در سال جاری نیز ساخت 70 هزار واحد مسکونی در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.
وی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در این استان در راستای تامین مسکن برای معلولان و مددجویان ادامه داد: تامین مسکن نیز از دیگر خدماتی است که در سازمان بهزیستی در راستای توانمندسازی به جامعه هدف ارائه می‎شود.
بدخشان افزود: در نقاط مختلف کشور با همکاری ادارات‌کل مسکن و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک مسکن در استان‌های مختلف کشور کار اجرایی ساخت بخش قابل توجهی از این واحدها آغاز شده و با توجه به روند اجرای عملیات ساخت و ساز، تا پایان سال جاری بالغ بر 35 هزار واحد آماده واگذاری به معلولان و زنان سرپرست خانوار می‎شود.
به گفته بدخشان این واحدها در قالب طرح نهضت تامین مسکن معلولان و مددجویان بهزیستی و بر اساس تفاهمنامه سه جانبه منعقده میان وزارتخانه‌های مسکن و شهرسازی سابق، رفاه و تامین اجتماعی سابق و بانک مرکزی ساخته می‎شود.
بدخشان ادامه داد: بر اساس این تفاهمنامه زمین مورد نیاز برای ساخت این واحدها از طریق مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به صورت رایگان تامین و تسهیلات مورد نیاز نیز به ازای هر واحد 20 میلیون تومان به صورت قرض‌الحسنه و با دوره بازپرداخت 20 ساله از طریق بانک مرکزی تعهد پرداخت شده است.
قائم مقام رئیس سازمان بهزیستی در امور مشارکت‌های مردمی ادامه داد: این سازمان نیز تلاش دارد تا از طریق اعتبارات سفرهای استانی و مشارکت خیرین بخشی از سهم آورده مددجویان و معلولان برای ساخت این واحدها را تامین کند.
بدخشان همچنین به برنامه این سازمان برای ایجاد  100هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف در سال جاری اشاره کرد و گفت: این میزان اشتغال در قالب اشتغال‌های خانگی و خرد برای معلولان، ‌مددجویان زیر پوشش بهزیستی و زنان سرپرست خانوار ایجاد خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه اشتغال یکی از مهم‎ترین نیازها و دغدغه‎های افراد زیر پوشش این سازمان است، گفت: با ایجاد این میزان شغل تسهیلات لازم به مددجویان و معلولان پرداخت خواهد شد.
بدخشان ادامه داد: پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و پرداخت بخشی از حقوق معلولان به عنوان جبران عدم کارایی از دیگر برنامه‎های در دست اجرای این سازمان در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی برای جامعه هدف است.
وی همچنین سفرهای استانی هیئت به استان‎ها را در راستای حل مشکلات مددجویان و معلولان مفید ارزیابی کرد و گفت: در این سفرها رئیس جمهور، وزرا و معاونین وزرا و مسئولان بهزیستی در نقاط مختلف از نزدیک مشکلات مردم را حس کرده و برای حل آنها برنامه‌ریزی و اقدام خواهند کرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول