اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون وزیر صنعت و معدن:

مکانیزه شدن فعالیت‌های معدنی در اولویت است

خبرگزاری فارس: معاون معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مکانیزه شدن و ثبت الکترونیکی جامع فعالیت‌های معدنی از اولویت‌های این وزارتخانه محسوب می‌شود.

مکانیزه شدن فعالیت‌های معدنی در اولویت است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، وجیه‌الله جعفری ظهر امروز طی مراسم آغاز طرح آزمایشی سامانه الکترونیکی ثبت محدوده و صدور مجوز‌های معدنی در سالن اجتماعات سازمان صنعت و معدن خراسان رضوی در مشهد اظهار داشت: معدن از پایه‌های اساسی اقتصاد کشور است و با توجه به حضور و شرایط متفاوت بخش خصوصی در این حوزه، نیاز به وجود یک سیستم یکپارچه و مرجع در کشور در زمینه معدن جهت ممانعت از موازی کاری‌ها و اقدامات تکراری زمان‌بر و هزینه‌بر بسیار ضروری می‌نمود.
وی در همین راستا افزود: بر این اساس طی تلاش چندین ماهه جهت طراحی و راه‌اندازی سیستم مکانیزه و الکترونیکی در زمینه ثبت فعالیت‌های حوزه معدن، سامانه الکترونیکی ثبت محدوده و صدور مجوز‌های معدنی طراحی و راه‌اندازی شد که برای نخستین‌بار در خراسان رضوی به صورت آزمایشی آماده بهره‌برداری ست.
معاون معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به حساسیت‌های موجود در زمینه استخراج، اخذ حقوق دولتی، شفافیت در واگذاری‌ها و .. در رابطه با سامانه الکترونیکی ثبت محدوده و مجوز‌های معدنی اظهار داشت: در این سیستم الکترونیکی ضمن امکان دسترسی آسان و ارائه خدمات غیر حضوری به صاحبان معادن سراسر کشور، حق و حقوقی نیز برای افراد قائل شده است.
 جعفری ضمن تأکید بر اهمیت امنیت در این سیستم افزود: حق و حقوق لحاظ شده در این سامانه به گونه‌ای است که چنانچه بخشی از آن ضایع و یا خدشه ای به آن وارد شود، جبران و پاسخ‌گویی به آن مشکل خواهد بود، بنابراین از این سامانه الکترونیکی توقع حفظ ضریب امنیتی بالا می‌رود.
وی با اشاره به ادغام وزارتخانه‌ها اظهار داشت: با وجود اینکه ادغام دو وزارتخانه صنعت و معدن با وزارتخانه بازرگانی و ایجاد وزارت صنعت، معدن و تجارت مشکلاتی را در این وزارتخانه بوجود آورد و در ابتدا تا حدی سرعت حرکت را کند کرد اما در حال حاضر با آغاز اجرای طرح آزمایشی سامانه الکترونیکی ثبت و صدور به تحقق اهداف در این زمینه نزدیک شده‌ام.
معاون معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر حجم بالای اطلاعات و داده‌ها در حوزه معدن اظهار داشت: با توجه به حجم بسیار بالای اطلاعات و گستردگی آن در بخش معدن، کسب اطلاعات و ثبت آن کار راحتی نیست و هرچه زمان بیشتری نیز در این راستا از دست داده شود این کار مشکل‌تر می‌شود.
جعفری اجرای طرح سامانه الکترونیکی ثبت و صدور مجوزهای معدنی را مانعی در برابر انجام موازی‌ کاری‌ها معرفی کرد و گفت: امروزه در کشور با انجام عملیات و کارهای موازی، هزینه‌های زیادی به کشور تحمیل می شود که با استفاده از اجرای طرح‌هایی الکترونیکی جامع و یکپارچه‌ای از این دست، در صرف این هزینه‌های موازی صرفه‌جویی شده و فعالیت‌ها به صورت دنباله دار پیگیری می‌شود.

*رشد وضعیت معادن کشور در 6ماهه امسال
معاون معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: حوزه معدن کشور در شش ماهه نخست سال با رشد خوبی مواجه بوده است که از آن جمله می‌توان به رشد 14درصدی تولید سیمان در کشور، رشد صادرات سیمان و رشد تولید فولاد خام بلاخص فولاد خام در بخش خصوصی اشاره کرد.
جعفری افزود: بخش معدن با وجود مشکلات و شرایط خاص خود توانسته در حوزه‌های محتلفی چون آلومینیوم ، شیشه و سایر موادی که منتج از مواد معدنی و محصولات فرآوری شده هستند نیز رشد مناسب و قابل قبولی در این بازه زمانی داشته است.
وی ضمن اشاره به اهمیت حوزه معدن در اقتصاد کشور اظهار داشت: امروزه معادن و مواد معدنی به‌ویژه آهن و مس از تعیین کنندگان شاخص های بورس و اثرگذار در بورس محسوب می شوند که ایران با دارا بودن ظرفیت‌های بالا در بخش معدن و همچنین صنعت، توانسته جایگاه خوبی و مناسبی را در بورس و شاخصه‌های بورس ایجاد کند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول