اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس اداره ثبت احوال پلدختر:

تعویض شناسنامه‌ها در پلدختر اجباری نیست

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال پلدختر گفت: تعویض شناسنامه‌ها در پلدختر اجباری نیست.

تعویض شناسنامه‌ها در پلدختر اجباری نیست
محمدرضا منصوری امروز در گفت‌وگو با فارس در پلدختر اظهار داشت: وظایف اداره ثبت احوال بسیار مهم و سنگین است و بخشی از فعالیت کارکنان این بخش گمنام است و این اداره وظایف مهمی را انجام می‌دهد، که برخی از آن‌ها شامل صدور شناسنامه، ثبت و نشر آمار جمعیتی و فعالیت‌هایی از این قبیل را شامل می‌شود.
وی افزود: در سال گذشته 702 مورد تولد را در شهرستان داشتیم که نسبت به شش ماهه مشابه دو درصد کاهش داشته است.
منصوری با بیان اینکه 19 مورد ولادت‌ها دوقلو بوده است، گفت: مهلت ثبت تولد به صورت قانونی تا ۱۵ روز است.
رئیس ثبت احوال پلدختر در خصوص آمار مرگ و میر در سال گذشته گفت: مرگ و میر در شش ماهه امسال نسبت به مشابه سال قبل‌ هشت درصد رشد داشته و این تعداد شامل 164 واقعه است، که مهلت قانونی برای ثبت مرگ و میر تا ۱۰ روز است.
منصوری خاطرنشان کرد: تعداد تولدهای پسر در این شهرستان در شش ماهه سال جاری 400 و تعداد تولد دخترها 302 مورد بوده است.   
وی در خصوص آمار ازدواج و طلاق در سطح شهرستان طی این مدت گفت: در شهرستان پلدختر تاکنون 45 مورد طلاق به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته 45 درصد افزایش یافته است.
منصوری با بیان اینکه هر 14 ازدواج منجر به یک طلاق شده است، گفت: پلدختر از نظر وضعیت ازدواج و طلاق در و‌ضعیت مطلوبی نیست در نیمه امسال 630 ازدواج در شهرستان پلدختر به ثبت رسیده، که نسبت به شش ماهه سال قبل چهار درصد افزایش یافته است.
وی نام‌های امیر علی، محمد طاها، رضا، علیرضا و امیر محمد برای و فاطمه، ستایش، زهرا، فاطیما و اسراء را در صدر انتخاب نام‌های پسران و دختران برای خانواده‌های پلدختری اعلام کرد و در بخش دیگر از سخنانش با رد شایعات اخیر مبنی بر اجباری بودن تعویض شناسنامه‌ها گفت: تعویض شناسنامه‌ها در پلدختر اجباری نیست.
وی با بیان این نکته که شناسنامه‌ها گذشته دارای اعتبار هستند، گفت: شناسنامه‌هایی که فرسوده، نیاز به  تغییرات دارند، با دریافت  مبلغ 20 هزار ریال تعویض می‌شوند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول