اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فرماندار شهرستان نهاوند خبر داد:

تجلیل از نفرات برتر مسابقات قرآن در نهاوند

خبرگزاری فارس: نفرات برتر مسابقات قرآن نهاوند معرفی و در مراسمی از آنها تجلیل شد.

تجلیل از نفرات برتر مسابقات قرآن در نهاوند
به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، فرماندار نهاوند ظهر امروز در آیین اختتامیه مسابقات قرآنی نهاوند اظهار داشت: قرآن بالاترین معجزه برای بشریت است که برای همه نسل‌ها و زمان‌ها حرف‌های تازه دارد بنابراین توجه به مفاهیم قرآنی ضروری است زیرا بهترین عامل روشنگری و هدایت کننده انسان است.
اسماعیل زارعی‌کوشا با تأکید بر لزوم فراگیری هرچه بیشتر این کتاب الهی افزود: بهره‌مندی از مربیان مجرب برای آموزش قرآن ویژه رده‌های سنی مختلف باعث نوعی نشاط و علاقه‌مندی افراد به فراگیری این گنجینه عظیم الهی می‌شود.
وی از تخصیص اعتبارات لازم و مورد نیاز توسعه علوم قرآنی در نهاوند خبر داد و بیان کرد: هشت موسسه قرآنی ویژه رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان و یک مرکز تخصصی دارالقرآن در نهاوند فعالیت دارند که سالانه بیش از 3 هزار و 500 قرآن‌آموز نونهال، نوجوان، جوان و بزرگ‌سال در رده‌های خواهران و برادران آموزش‌های لازم از جمله قرائت، ترتیل، حفظ و مفاهیم را آموزش می‌دهند.
فرماندار نهاوند از فعالیت 100 مربی فعال قرآنی در نهاوند خبر داد و اضافه کرد: با هدف توسعه کمی و کیفی علوم قرآنی از طریق آموزش دیداری و شنیداری مرکز تخصصی آموزش از طریق CD و نوارهای صوتی و تصویری در اختیار علاقه‌مندان به قرآن به ویژه خانواده‌ها و والدین قرار دارد که در این مرکز بیش از 5 هزار انواع CD و نوارهای آموزش قرآن وجود دارد که با استقبال بالای خانواده‌ها روبه‌رو شده است.
مدیر اوقاف و امور خیریه نهاوند نیز از انجام سالانه بیش از ده‌ها مسابقه مختلف قرآنی در بخش‌های برادران و خواهران در رشته‌های مختلف قرآنی خبر داد و گفت: بخشی از وقف واقفان مختص آموزش و توسعه رشته‌های قرآن از طریق مسابقات مختلف قرآنی هزینه می‌شود.
حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی از حضور قاریان برجسته بین‌المللی و جهان اسلام در طول سال در نهاوند خبر داد و اضافه کرد: امسال چهار نفر از قاریان ممتاز کشورهای مسلمان منطقه در نهاوند حاضر شدند و نسبت به آموزش قرآن‌آموزان علاقه‌مند اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی داشتند.
وی از حضور 300 قرآن‌آموز علاقه‌مند در این دوره از مسابقات قرآن در نهاوند در رشته‌های قرائت، حفظ، ترتیل و مفاهیم در رده‌های سنی بالا و زیر 16 سال در نهاوند به مدت سه روز خبر داد و افزود: این مسابقات با حضور داوران ممتاز شهرستان برگزار شد که در نهایت در رده سنی زیر 16 سال در رشته قرائت محمدکمیل شهبازی و فاطمه سلگی رتبه نخست را کسب کردند و در رشته ترتیل محمدرضا گودرزی و مریم درویشی و در رشته حفظ نیز امیرحسین دارایی و محدثه سوری مقام نخست را کسب کردند.
مدیر اوقاف و امور خیریه نهاوند ادامه داد: در رشته قرائت بالای 16 سال محسن رضایی و شیوا نجفی رتبه نخست را کسب کردند و در رشته ترتیل بالای 16 سال رضا رحیمی و هما خانجانی و در رشته حفظ علیرضا غفاری و فاطمه گرایی رتبه نخست را کسب کردند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول