اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم:

فعالیت‌های قرآنی سرمایه‌گذاری برای آینده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: تمام هویت ما به قرآن باز می‌گردد و هر چه در این زمینه کار کنیم نه تنها هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری برای آینده خواهد بود.

فعالیت‌های قرآنی سرمایه‌گذاری برای آینده است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام شوذب شیری در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات مجتمع عالی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، اظهار کرد: رعایت ادب در برخورد با اهل قرآن ضرورت دارد آنچنانکه پیامبر اسلام(ص) به مسلمانان می فرمود با وضو وارد کوه احد شوید.
وی افزود: پیامبر اکرم(ص) در روایتی می‌فرماید: «بدن چند دسته از مردم پس از درگذشتشان فاسد نمی‌شود؛ شهدای حاضر در رکاب امام معصوم(ع)، پیامبران و امامان و کسانی که به قرآن عمل می‌کنند».
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با تاکید بر هماهنگی انگیزه و اندیشه انسان‌ها با قرآن تصریح کرد: انسانی که جانش با قرآن آمیخته باشد به دیگر چیزها نیز جان می‌بخشد.
وی گفت: گاهی اوقات در برخی مناطق دورافتاده اشخاصی یافت می‌شوند که هر چند توان قرائت آیات قرآن را ندارند اما در عمل به مفاهیم این کتاب آسمانی توجه دارند بنابراین بهره این افراد از قرآن بیش از سایرین خواهد بود.
شیری با انتقاد از دوگانگی حرف و عمل در میان برخی انسان‌ها ابراز کرد: این مسئله موجب عقب‌ماندگی بشر می‌شود زیرا یکی از موارد وعده آتش در قرآن مخصوص کسانی است که قول و اعتقاد متفاوتی دارند.
وی افزود: باید از خداوند بخواهیم که ایمان و قرآن را همراه یکدیگر به انسان عطا فرماید زیرا در روایتی از امام معصوم(ع) نقل شده که انسان‌ها به چهار گروه تقسیم می‌شوند، نخست گروهی که ایمان و قرآن را با هم دارند، دسته‌ای دیگر که هیچ یک را نداشته و دو گروه دیگر دارای تنها یکی از این دو هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: در گفتار و اعمال انسان‌ها تضادهای زیادی وجود دارد و در واقع باید گفت کسی که تنها ایمان را در اختیار دارد مانند فردی خواهد بود که قرآن را به اسارت خویش درآورده است.
وی با اشاره به عملکرد انسان‌ها در زمینه دستورات قرآن گفت: کسانی که مفاهیم قرآن را به کار می‌بندند مانند بهشتی متحرکند و به عکس این گروه، اشخاص که به دستورات قرآن توجهی ندارند، دوزخی متحرک هستند که محیط اطراف خود را می‌سوزانند.
شیری با بیان اینکه هر کس خواستار استفاده از علوم الهی است باید ظرفی متناسب با آن با خود همراه داشته باشد ابراز کرد: تاثیری که یک مادر قرآنی بر روی فرزندان خود دارد بسیار زیاد بوده و چنین زنی می‌تواند خانه‌ای نورانی ایجاد کند.
وی گفت: در روایات اسلامی وارد شده که آنچه خانه‌ها را آباد می‌کند انوار الهی است بنابراین راه یافتن قرآن در میان خانه‌ها موجب آبادانی آنها خواهد بود.
مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم ضمن خیرمقدم به تمام شرکت‌کنندگان در سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم اظهار کرد: امیدواریم قدم‌های قاریان قرآن موجب اختصاص برکاتی در دنیا و آخرت برای آنها شود.
وی افزود: امسال شاهد رشد خوبی در تعداد شرکت‌کنندگان این مسابقات بودیم به طوری که تعداد این افراد از 600 نفر در سال گذشته به 2 هزار نفر در سال جاری رسیده است.
شیری تصریح کرد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم به عنوان متولی برگزاری این مسابقات آماده پذیرش انتقادات و پیشنهاد‌های علاقه‌مندان است زیرا تمام هویت ما به قرآن باز می‌گردد و هر چه در این زمینه کار کنیم نه تنها هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری برای آینده خواهد بود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول