اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

خبر خوش مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی:

دانشکده علوم قرآنی از مهر ماه دانشجو می‌گیرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از راه‌اندازی دانشکده علوم قرآنی در استان خبر داد و گفت: این دانشکده قرار است از مهر ماه سال آینده دانشجو جذب کند.

دانشکده علوم قرآنی از مهر ماه دانشجو می‌گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد طاهر گرایلی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به بیان جزئیات راه‌اندازی این دانشکده اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد این دانشکده جزء مصوبات دورهای قبلی سفر هیئت دولت به استان بود که قرار است بودجه‌ای معدل 100 میلیون تومان به صورت سالانه به این مجموعه اختصاص پیدا کند.
وی از ساخت دانشکده علوم قرآنی توسط یک خیر در شهرستان قاینات خبر داد و گفت: ساخت این دانشکده نیاز به یک مجوز دارد که در دست پیگیری است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از طراحی سامانه‌ای در استان برای ثبت پرونده‌های موقوفات خبر داد و اظهار داشت: با این سامانه مشخصات موقوفات استان در کلیه کشور قابل رصد کردن است که این کار انجام شده است.
گرایلی با بیان اینکه باید ادارات در پرداخت حقوق موقوفات پیشقدم باشند، افزود: تا کنون مسئولان استان در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته‌اند تا ما در ادارات دولتی متصرف در اموال موقوفه نداشته باشیم.
وی ادامه داد: برخی از موقوفات در حال حاضر قابلیت اجرا ندارد که ما در این مورد به روزرسانی می‌کنیم به عنوان مثال در فردوس وقفی وجود داشت برای استفاده از آب‌انبارها که چون در حال حاضر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد از منابع آن مال وقفی 69 آب‌سردکن در سطح شهر خریداری و نصب شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر میزان اجاره موقوفات پایین است، افزود: باید در این راستا فرهنگ‌سازی شود چرا که مردم ما باید بدانند که در اموال وقفی با امام عصر (ع) شریک می‌شوند.
گرایلی از برگزاری کنگره ملی امام حسن (ع) در استان خبر داد و گفت: قرار است این کنگره در 11 موضوع ترویج فرهنگ وقف از دیدگاه امام حسن (ع)، ولایت‌پذیری در این نگاه، کتاب‌شناسی امام، برخورد امام با سلاطین، سیره عملی امام و جریان‌شناسی و برخورد با فتنه برگزار شود.
وی ادامه داد: تا تاریخ 15 دی ماه سال جاری محققان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این کنگره ملی در بیرجند ارسال کنند و خلاصه مقالات نیز در غالب یک کتاب چاپ می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی احیای موقوفات را یکی از رسالت‌های اصلی این مجموعه عنوان کرد و اظهار داشت: اگر موقوفات استان احیا شود خیلی از مشکلات بخش فرهنگی ما حل می‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول