اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با برگزاری مسابقات قرآنی استانی اوقاف؛

چهره‌های قرآنی برتر زنجان معرفی شدند

خبرگزاری فارس: مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان گفت: با برگزاری مسابقات قرآنی استانی اوقاف چهره‌های قرآنی برتر این استان معرفی شدند.

چهره‌های قرآنی برتر زنجان معرفی شدند
فخرالدین خدابنده‌لو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه نفرات برتر مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه یافته‌اند، اظهار داشت: شهرستان‌های زنجان، خدابنده، ابهر، خرم‌دره، ماهنشان، طارم و ایجرود از جمله شهرستان‌هایی بودند که مرحله شهرستانی اوقاف در آنها برگزار شد.
مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان یادآور شد: تعداد 204 نفر از نفرات برتر مرحله شهرستانی در دو گروه خواهران و برادران به مرحله استانی راه یافته‌اند.
وی با بیان اینکه مسابقات قرآنی استانی اوقاف در دو رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال برگزار شد، اضافه کرد: این مسابقات در شش رشته مختلف برگزار شد.
خدابنده‌لو رشته حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم را از جمله رشته‌های موجود در بخش حفظ قرآن عنوان کرد و افزود: رشته‌های قرائت و ترتیل نیز از جمله رشته‌هایی بودند که شرکت کنندگان در آنها به رقابت پرداختند.
وی بیان کرد: مسابقات قرآن در بخش خواهران در زینبیه و بخش برادران نیز در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.
مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در بخش برادران 106 نفر شرکت‌کننده حضور داشته‌اند، اضافه کرد: همچنین با اشاره به حضور داوران کشوری در این مسابقات یادآور شد: حاج شریف، بحرالعلوم، ربیعیان و فربین در قسمت بزرگسالان به رقابت پرداختند.
وی نصیری، رنگرز و صحبت‌لو را نیز از داورانی معرفی کرد که در قسمت شکوفه‌ها به داوری پرداخته‌اند.
خدابنده‌لو با اشاره به اینکه در رشته قرائت علیرضا عتیق زاده،  مجید نوری و کاظم نصیری زارع  مقام‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادن، افزود: در رشته ترتیل نیز  یوسف قنبری، علی‌رضا زینعلی  و وحید بیگدلی به ترتیب موفق به اخذ رتبه‌های برتر شدند.
وی نفرات برتر رشته حفظ کل را  سید محسن صفوی و جعفر مهاجر معرفی کرد و افزود: در رشته حفظ 20 جز نیز حسین ابیضی مقدم، محمد حسین مرادی و امیر حسین احمدی به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را به دست آوردند.
مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین یادآور شد: در رشته حفظ 10 جز نیز مصطفی رفیعی یکتا، مهدی نظری، محمد رمضانی اول تا سوم شدند.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری این مسابقات در بخش شکوفه‌ها نیز یادآور شد: مسعود علمی فرد، علی محمدی و  محمد جواد نقیب نیز رتبه‌های اول تا سوم رشته قرائت را کسب کردند.
خدابنده‌لو با معرفی حسن هاشمی، مجید خلیلی و مجید انبار لو به عنوان نفرات برتر رشته ترتیل در بخش شکوفه‌ها یادآور شد: در رشته حفظ کل نیز محمد کریمی، مصطفی محمدی به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.
وی با بیان اینکه در حفظ 20 جز محمدرضا عباسی نفر صاحب مقام اول شد،‌ افزود: در رشته حفظ 10جز نیز  مهدی نوری و حسن خلیلی و محمد حسین میر سیاهی نیز مقام اول تا سوم را کسب کردند.
مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان رشته حفظ پنج جز نیز مهدی محمدی امیر محمد معتمدی فرد و سجاد بیات نیز رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.
خدابنده‌لو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور 98 نفر در قسمت خواهران یادآور شد: مسابقات خواهران در زینبیه اعظم زنجان با حضور داوران کشوری الماسی، قربانی، احمدی فرد و محمدی  که در این مسابقه داوری کردند.
وی با اشاره به اینکه معصومه کاج، مهناز نصیری و المیرا سبزعلی جماعت رتبه‌های اول تا سوم را در رشته قرائت کسب کردند، افزود: در رشته ترتیل نیز به ترتیب رقیه حسنلو، کوکب انگوتی و اکرم حیدری مقام‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.
مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در رشته حفظ کل رقیه مرادلو و زینب غنی‌لو مقام‌های نخست را کسب کردند، ادامه داد: در رشته حفظ 20 جز نیز فاطمه علی نژاد، لیلا هاشمی و سمانه رمضانی به ترتیب اول تا سوم شدند.
وی همچنین یادآور شد: در رشته حفظ 10جز نیز سمانه احمدی، معصومه زلفخانی و فاطمه کشاورز نیز به ترتیب رتبه‌های نخست را کسب کردند.
خدابنده‌لو در ادامه با اشاره به اینکه در گروه شکوفه‌ها ثمین محبی، فاطمه حسنلو و فاطمه فیروزی نفرات اول تا سوم را در رشته قرائت کسب کرده‌اند، ادامه داد: در رشته ترتیل نیز سیده کبری موسوی، مهسا عبادی و کوثر احمدی حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.
وی با بیان اینکه در رشته حفظ کل فاطمه کابلی صاحب مقام برتر شد، اضافه کرد: در حفظ 20 جزء نیز غزاله کردلو رتبه نخست را کسب کرد.
مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین با اشاره به اینکه در رشته حفظ 10جز کوثر ناصحی منفرد رتبه نخست و مائده نصیری رتبه دوم را کسب کرده است، افزود: در رشته حفظ پنج جز نیز نرگس خدایی نفر اول شدند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول