اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

به‌مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی؛

750 جلد کتاب به شهروندان اردلی اهدا شد

خبرگزاری فارس: مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردل گفت: در راستای گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی 750 جلد کتاب به شهروندان این شهرستان اهدا شد.

750 جلد کتاب به شهروندان اردلی اهدا شد
امیدعلی هادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: با توجه به اهمیت سرانه مطالعه در کشور، آشنایی دانش‌آموزان از سنین کودکی با اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی می‌تواند در ارتقای سطح مطالعه در بین افراد جامعه مثمرثمر باشد.
وی افزایش سرانه مطالعه و ارتقای سطح دانش و بینش افراد را از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه یافتگی جوامع عنوان کرد و افزود: تقویت زیرساخت‌‌های لازم و ایجاد شور، نشاط و انگیزه در حوزه کتاب‌خوانی در افزایش هرچه بیشتر سرانه مطالعه در این شهرستان بسیار تأثیرگذار است.
هادی با اشاره به سرانه مطالعه در سطح این شهرستان، گفت: مردم این شهرستان روزانه 50 دقیقه مطالعه می‌کنند در مقایسه با کشوری مطالعه در جایگاه پایینی قرار دارد.
مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردل با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین مردم به‌ویژه جوانان، افزود: امروز یکی از شاخصه‌های مهم توسعه‌یافتگی جوامع میزان مطالعه است، برهمین اساس لازم است به‌منظور توسعه و تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی نونهالان و نوجوانان را با این فرهنگ ارزشمند آشنا کرد.
وی با بیان اینکه غافل شدن از فرهنگ مطالعه، ضربه بسیار سنگینی به جامعه می‌زند، گفت: افزایش مطالعه، ارتقا و نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی از شاخص‌های توسعه فرهنگی جوامع محسوب می‍‌شود که برهمین اساس لازم است تا تمام مسئولان دست در دست هم دهند و در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه در این شهرستان که بر اساس سرانه مطالعه جایگاه مناسبی هم در کشور ندارد، تلاش کنند.
مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردل مجموع کتابخانه‌های عمومی این شهرستان را دو باب عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 24هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان توسط 880 عضو مورد استفاده قرار می‌گیرد.
هادی تقدیر از کتابخوانان برتر این شهرستان را از دیگر برنامه‌های مناسبتی این نهاد در پاسداشت هفته کتاب و کتابخوانی برشمرد و گفت: تقدیر از خردسال‌ترین عضو و مسن‌ترین عضو، برپایی نمایشگاه کتاب، برگزاری مسابقه نقاشی از دیگر برنامه‌های این کتابخانه در هفته کتاب است.
وی اضافه کرد: برگزاری جلسات قصه خوانی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سخنرانی کتابداران در مدارس در راستای اهمیت کتاب و ترویج کتابخوانی از دیگر این برنامه‌ها به‎شمار می‎رود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول