اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره دو امیدیه خبر داد:

برگزاری جشن کتاب "من یار مهربانم" در امیدیه

خبرگزاری فارس: مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره دو امیدیه از برگزاری جشن کتاب "من یار مهربانم" در این شهرستان خبر داد.

برگزاری جشن کتاب "من یار مهربانم" در امیدیه
ناهید عساکره امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در امیدیه اظهار داشت: در جشن "من یار مهربانم" برنامه‌هایی همچون برگزاری کارگاه کاردستی و شعرخوانی گروهی به اجرا درآمده است.
وی افزود: برپایی نمایشگاه کتاب و سرگرمی نیز از دیگر برنامه‌های این جشن بود که اعضا به خوبی از آن استقبال کردند.
مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز شماره دو امیدیه با اشاره به اهداف اجرای این جشن تصریح کرد: جشن کتاب «من یار مهربانم» با هدف تقدیر از اعضا برتر کتابخوان، تشویق اعضا به مطالعه و بالا بردن میزان مطالعه‌ کودکان و نوجوانان در این مرکز برگزار شده است.
به گفته وی در این جشن مربیان کانون بچه‌ها را به‌منظور شرکت در مسابقه کتابخوانی در نیمه دوم سال که با همین موضوع برگزار می‌شود دعوت کردند.
عساکره خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان می‌توانند با انجام هر چه بیشتر فعالیت‌های مختلف کتابخوانی، در این مسابقه که برترین‌های آن در ایام دهه فجر سال 90 معرفی خواهند شد شرکت کنند.
وی با اشاره به اینکه سادگی و بی تجربگی جوانی، راه را برای نفوذ بدی ها باز می کند و گوشه های زشت طبیعت انسان آشکار می شود یادآور شد: کتابخوانی یکی از فعالیت‌های مهم این مرکز از کانون استان خوزستان به شمار می رود که مسئول و مربیان کانون شماره دو امیدیه با برنامه‌ریزی‌های بلند مدت، این فعالیت را در طول سال برای کودکان و نوجوانان انجام می‌دهند.
مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز شماره دو امیدیه  تصریح کرد: کودک امروزی خیلی زود دنیای کودکی را ترک می کند، پرده از رازها برایش کنار می‌رود و احساس دانستن همه چیز، تمام احساس شگفتی و کنجکاوی ای که او را به سوی علم و خلاقیت راهنمایی کند، راه را برای پیشرفت های بیشترش می‌بندد.
وی با بیان اینکه این بی تفاوتی ناشی از دانستن همه چیز، برای زندگی او زیان‌بار است افزود: تلاش خانواده‌ها و مربیان و آموزگاران،‌ از مهد کودک تا دبیرستان، در انباشت اطلاعات علمی در ذهن کودکان و نوجوانان از یک سو، و نقش رایانه و دنیای مجازی از سوی دیگر،‌ ارتباط کودکان و نوجوانان را با دنیای واقعی، به ویژه جامعه انسانی محدود کرده است.
عساکره با اشاره به اینکه آن‌ها که به وضعیت زندگی و نیازهای کودک و نوجوان امروزی آگاهی دارند، می‌دانند که کتاب امن‌ترین پناهگاه کودک و نوجوان است خاطرنشان کرد: اهمیت کتاب وقتی روشن‌تر می‌شود که بدانیم اگر عشق به مطالعه از کودکی در انسان پدید نیاید و مطالعه به یک نیاز معنوی در زندگی او تبدیل نشود، ذهن او در جوانی تهی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه سعادت فرد و جامعه در گرو احساس مسئولیت نسبت به نسل آینده است در پایان اظهار داشت: پدر و مادرها و آموزگارانی که درک درستی از وظایف خود برای بنای زندگی آینده کودکان دارند، ایجاد عادت به مطالعه و انگیزه خواندن را راهی غیر مستقیم برای پاسخ به نیازهای روحی و پر کردن خلاء موجود در زندگی کودک امروزی می‌دانند و از این راه به پرورش نسل آینده می‌پردازند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول