اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس خبر داد:

کوتاه نمی‌آییم/ اعلام وصول استیضاح وزیر نیرو هفته آینده

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: استیضاح وزیر نیرو منتفی نشده و طبق برنامه هفته آینده قطعاً اعلام وصول می‌شود.

کوتاه نمی‌آییم/ اعلام وصول استیضاح وزیر نیرو هفته آینده
عبدالله کعبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبادان با رد هرگونه شایعه‌ای مبنی بر منتفی شدن استیضاح وزیر نیرو با قانع شدن یکی از نمایندگان آبادان در جریان جلسه بررسی سئوال از وزیر یاد شده اظهار داشت: وزیر نیرو باید خود را برای قانع کردن مجلس شورای اسلامی آماده کند.
وی با اشاره به اینکه وزیر نیرو در یک سال گذشته این دومین بار است که استیضاح می‌شود، خاطرنشان کرد: در جلسه استیضاح سال گذشته وزیر نیرو با رای کمی توانست دوباره به وزارتخانه بازگردد.
کعبی در ادامه با انتقاد از عملکرد وزارت نیرو در همه بخش‌ها بیان کرد: وزیر نیرو نتوانسته به وعده‌های خود در همه زمینه‌ها عمل کند.
وی دلیل این موضوع را ناکارآمدی وزیر نیرو عنوان کرد و افزود: مجلس در حال حاضر از عملکرد ضعیف وزیر نیرو به شکل جدی انتقاد دارد و طرح استیضاح وی به شکل جدی در حال پیگیری است.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی عدم پاسخگویی شفاف، دادن آمارهای متناقض و بی‌تفاوتی وزارت نیرو به دغدغه‌های مردم در بخش‌های مختلف آب و برق را از جمله نقاط ضعف وزیر نیرو عنوان کرد و افزود: در حال حاضر بیش از 60 نفر طرح استیضاح وزیر نیرو را امضا کرده‌اند که به نظر می‌رسد این تعداد تا روزهای آینده افزایش یابد.
کعبی در ادامه عدم پرداخت بدهی‌ پیمانکاران صنعت آب و برق کشور و همچنین بدهی بالای این وزارتخانه به نیروگاه‌ها، وضعیت نامناسب پایاب سد‌ها، شرایط نامطلوب آب شرب شهر‌ها و روستا‌ها، عدم برنامه‌ریزی به موقع و دقیق اجرای سدها، فقدان استفاده صحیح از آب‌های سطحی و زیرزمینی، عدم رعایت عدالت در توزیع اعتبارات عمرانی و خشکسالی در کشور و به‌کارگیری مدیران ناکارآمد در وزارتخانه را از دیگر دلایل استیضاح وزیر نیرو برشمرد و گفت: به نظر می‌رسد رفتن نامجو از وزارت نیرو تا چند روز آینده تحقق یابد.
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه سهم وزارت نیرو از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را ۸۸۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این مبلغ که به شکل مستقیم از پرداخت قبوض از سوی مردم وارد خزانه‌داری کل کشور می‌شود در اختیار وزارت نیرو قرار نگرفته و صرف پرداخت یارانه‌های نقدی به مردم شده و دلیل آن هم ضعف مدیریت کلان در این وزارتخانه است.
کعبی مهم‌ترین ضعف وزیر نیرو را عدم داشتن اراده و تحت تاثیر قرار داشتن از معاونانش بیان و اظهار کرد: وزیر فعلی از قاطعیت برخوردار نبوده و قدرت تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی در وزارت نیرو را ندارد.
وی در پایان ابرازامیدواری کرد با استیضاح و کنار گذاشتن وزیر فعلی نیرو گزینه بهتر و کارآمدتر در راس این وزارتخانه مهم و حیاتی قرار بگیرد.
عضو مجمع نمایندگان خوزستان با بیان اینکه اعتراض نمایندگان این استان به اجرای طرح‌های انتقال آب از سرشاخه‌های کارون در این استیضاح نقش جدی دارد، تاکید کرد: با اینحال استیضاح وزیر نیرو به مشکلات کلان کشور و مسائل ملی مرتبط است و حتی در صورت تعطیلی پروژه بهشت آباد یا همان طرح انتقال آب از سرشاخه‌های کارون هم از استیضاح وزیر نیرو کوتاه نمی‌آئیم.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول