اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد:

رایزنی برای لغو استیضاح وزیر نیرو

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: برای عدم استیضاح وزیر نیرو رایزنی‌هایی در حال انجام است که ممکن است به نتیجه برسد.

رایزنی برای لغو استیضاح وزیر نیرو
ناصر سودانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز درباره طرح استیضاح نمایندگان مجلس از وزیر نیرو که اخیرا اعلام وصول شده است، اظهار داشت: هم اکنون وساطت‌هایی از کانال‌های مختلف برای عدم استیضاح وزیر نیرو در حال انجام است که ممکن است به نتیجه برسد؛ این در حالیست که کعبی عضو کمیسیون انرژی مجلس گفته به هیچ عنوان از استیضاح وزیر نیرو کوتاه نمی‌آییم.
وی افزود: اینکه آیا استیضاح وزیر نیرو به صلاح وزارتخانه یا به مصلحت کشور هست یا نه مطرح شده که ممکن است به نتیجه برسد.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استیضاح وزیر نیرو به مسائل کلان کشور مرتبط است، مشکلات ملی صنعت برق که احتمال بروز بحران در آینده را به وجود آورده، همچنین تعامل حداقلی وزیر نیرو با مجلس و نمایندگان را از علل استیضاح عنوان کرد و افزود: وزیر نیرو اصرار دارد که بحران آبی کشور را از طریق انتقال آب میان حوزه‌ای می‌توان حل کرد در حالی که معتقدیم این راهکار اشتباه است و بارها گفتیم که نمی‌شود دشتی آباد را برای آباد کردن یک کویر ویران کرد و باید برای راه‌های علمی تر همچون بارور کردن ابرها و استفاده بهینه از آب‌های زیرزمینی و منابع آبی موجود برنامه‌ریزی شود.
وی ادامه داد: گر چه وزارت نیرو در سال‌های اخیر طرح‌های بزرگی چون طرح آبرسانی غدیر، سد کارون 4 و سد گتوند را به اجرا در آورده اما از سوی دیگر انتقاداتی نسبت به احداث سد گتوند در خوزستان مطرح است چرا که غیرعلمی بودن مطالعات این سد تبعاتی برای استان به وجود آورده که با وجود تذکر کتبی و رسمی به وزیر نیرو، پاسخ قانع کننده دریافت نکردیم.
سودانی تصریح کرد: در صورت طرح استیضاح وزیر نیرو در مجلس، احتمال عدم اعتماد مجلس به وی خیلی بالاست، هر چند هم اکنون وساطت‌هایی برای عدم استیضاح مطرح شده است.
عضو مجمع نمایندگان خوزستان همچنین در مورد نامه فتاح وزیر سابق نیرو به نمایندگان مجلس در دفاع از وزیر فعلی گفت: فتاح از همکار و دوست نزدیکش دفاع کرده اما ای کاش ایشان در مجلس حاضر می‌شد و سخنان نمایندگان را نیز از نزدیک استماع و سپس قضاوت می‌کرد.
 
* طرح سوال از احمدی نژاد مربوط به دوره 11 روزه بود
این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی همچنین طرح سوال از رئیس جمهور را به دلیل پس گرفتن امضای برخی نمایندگان و به حد نصاب نرسیدن امضا کنندگان منتفی دانست.
وی با اشاره به اینکه از امضا کنندگان طرح سوال از احمدی نژاد نبودم و معتقد به طرح سوال از وی نیستم، افزود: برخی نمایندگان در دوره معروف به دوره 11 روزه و در آن فضا که رئیس جمهور در خانه در حال استراحت بود، طرح سوال را امضا کرده بودند، اما با تغییر شرایط و بازگشت رئیس جمهور به بدنه دولت سوالشان را پس گرفتند.
سودانی همچنین اظهار داشت: استعفای مطهری روز یکشنبه در مجلس مطرح می‌شود که وی باید دلایل استعفای خود را به مجلس عرضه کند.
 
* باید به سیستم اقتصادی کشور تلنگر زد
عضو مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به اینکه استیضاح وزیر اقتصاد روز سه شنبه مطرح می‌شود، رای اعتماد نمایندگان را منوط به دفاعیات وی دانست و پیش‌بینی کرد: با توجه به عملکرد مثبت وزیر اقتصاد و تعامل وی با مجلس همچنین تسلط وی به مسائل اقتصادی بتواند رای اعتماد مجلس را به دست آورد.
وی با اشاره به پرونده اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی تصریح کرد: گر چه دفاعیات وزیر اقتصاد می‌تواند تاثیرگذار باشد، اما ضربه‌ای که به اقتصاد و اعتماد مردم وارد شده به این سادگی قابل جبران نیست.
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از امضا کنندگان استیضاح وزیر اقتصاد نبودم، ادامه داد: معتقدم عمده این مشکلات به وزیر اقتصاد مربوط نمی‌شود و وزیر سیاستگذار است در حالی که خیانت صورت گرفته در بدنه است که وزیر با تخلفات برخورد لازم را کرده و رویکرد او دفاع از فساد و پشتیبانی از افراد متخلف نبوده است.
وی با تاکید بر تحول اساسی در نظام بانکی کشور، گفت: نوع سیاست‌گذاری و گردش مالی در بانک‌ها و موسسات دارنده قدرت برای اعطای تسهیلات باید دگرگون شود چرا که بخشی از فساد مربوط به همین امر است.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: باید تلنگری به سیستم اقتصادی وارد شود و ترمیم اعتماد صورت گیرد علاوه بر این با متخلفان نیز برخورد قاطعانه و سریع شود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول