اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

10 سال است که خاموشی گسترده در کشور نداشته‌ایم؛

وزیر نیرو: صادرات برق ایران از یک‌هزار مگاوات عبور کرد / علت مغفول ماندن ‌صنعت برق‌

خبرگزاری فارس: وزیر نیرو با بیان اینکه بیش از 10 سال است که یک خاموشی گسترده در کشور اتفاق نیفتاده است، گفت: در سال جاری از مرز صادرات یک‌هزار مگاوات برق به کشورهای همسایه عبور کردیم.

وزیر نیرو: صادرات برق ایران از یک‌هزار مگاوات عبور کرد / علت مغفول ماندن ‌صنعت برق‌
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مجید نامجو عصر امروز در افتتاح پروژه‌های وزارت نیرو در خراسان جنوبی با بیان اینکه صنعت برق در کشور بیش از 100 سال عمر دارد، افزود: این سابقه بسیار ارزشمند بوده و قابل مقایسه با دیگر صنایع نیست.
وی ادامه داد: ارتباطی که صنعت برق با مردم پیدا کرده است یک ساختار منظم و مرتب در کشور رقم زده است.
نامجو ادامه داد: وزارت نیرو با این حجم کار در صنایع کشاورزی توانسته به خوبی خدمات خود را بدون محدودیت ارائه دهد و برق را به تمام دستگاه‌ها رسانده است. 
وزیر نیرو افزود: بیش از 10 سال است که یک خاموشی گسترده در کشور اتفاق نیفتاده است و این یک شاخص در سطح دنیا است.
نامجو با بیان اینکه در سال جاری از مرز صادرات یک‌هزار مگاوات برق به کشورهای همسایه عبور کردیم، اظهار امیدواری کرد که امسال ظرفیت صادرات برق را تا 5 هزار مگاوات به کشورهای همسایه صادر کنیم.
وی یادآور شد: یکی از موضوعات مغفول مانده در صنعت برق، نبود بانک در کنار صنعت برق است که به این صنعت کمک کند و در این زمینه سرمایه‌گذاری شود و به طور قطع اگر در این زمینه سرمایه‌گذاری شود صنعت برق نیز شکوفا می‌شود.
معاون اول رئیس جمهور نیز با اشاره به امکانات و ظرفیت‌های محدود وزارت نیرو گفت: این وزارت در صورت داشتن امکانات می‌توانست مقام سوم در سدسازی جهان را کسب کند و جزو پنج کشور برتر دنیا در این زمینه باشد.
محمدرضا رحیمی اظهار داشت: امروز تمام کشورهای منطقه از برق کشور جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند به طوری که در سال جاری 26 درصد افزایش صادرات برق در کشور داشتیم.
وی با بیان اینکه نعمت بزرگ برق، مادر همه صنعت‌ها است، افزود: بدون برق ما متصل به دستاوردهای فنی و تحولات علمی در دنیا نمی‌شویم و زندگی انسان‌ها منجمد می‌شود.
معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: فشاری که امروز بر وزارت نیرو است بر هیچ وزارتخانه‌ای نیست از این‌رو باید از همه دستاوردهای این صنعت بهره ببریم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول