اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فردا طی همایشی انجام می‌شود؛

بررسی ارتباط دانشگاه با صنعت و کشاورزی در شهرکرد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: همایش ملی ارتباط دانشگاه با صنعت، جامعه و کشاورزی، نیاز امروز- توسعه فردا، 26 آبان ماه‌جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار می‎شود.

بررسی ارتباط دانشگاه با صنعت و کشاورزی در شهرکرد
علیرضا گلشنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: ارائه راهکارها و تدوین شیوه‌نامه‌ای برای ارتباط دانشگاه، صنعت، جامعه و کشاورزی و گردهمایی مدیران و صاحب‌نظران صنعت و دانشگاه از جمله اهداف برگزاری این همایش است.
وی افزود: استفاده از تجربه‌های مربوط به ارتباط صنعت و دانشگاه در صنایع و دانشگاه‌های مختلف و ارائه راهکارهایی برای بهره‌گیری هر چه بیشتر از دانشگاه‌ها از دیگر اهداف به‌شمار می‎رود.
گلشنی با اشاره به محورهای این همایش گفت: بررسی مسائل حقوقی ارتباط دانشگاه و صنعت، نیروی انسانی مورد نیاز برای ایجاد توسعه ملی، چالش‌های ارتباط دانشگاه و صنعت و تجاری سازی تحقیقات از جمله محورهای این همایش است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در ادامه با بیان اینکه سه دهه از عمر دانشگاه می‌گذرد، خاطرنشان کرد: دهه نخست دانشگاه با عنوان تثبیت بوده است.
وی از دهه دوم به عنوان گسترش کمی دانشگاه یاد کرد و گفت: دهه سوم ارتقای کیفیت آموزشی با اولویت پژوهش بوده است.
گلشنی دهه چهارم فعالیت دانشگاه را دهه رقابت با دانشگاه‌های بین‌المللی عنوان کرد و گفت: واحد شهرکرد در حال جامع شدن است، این واحد دانشگاهی دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است، به طوری که مجموعه آزمایشگاه‎های این واحد دانشگاهی با رشته‌های مرتبط در استان کم نظیر است.
وی افزود: در دو سال گذشته که بحث برنامه‌ریزی و چشم انداز مطرح شده، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد نیز براساس سند استراتژیک که برای دانشگاه تعریف شده است در این مسیر حرکت کرده است.
گلشنی گفت: در دو سال گذشته دو رشته در مقطع دکتری تخصصی و 10 رشته در مقطع کارشناسی ارشد برای واحد شهرکرد به تصویب رسیده که نشان دهنده رویکرد و توجه به تحصیلات تکمیلی در این واحد است.
رئیس واحد شهرکرد تصریح کرد: از دیگر ویژگی‌های این واحد دانشگاهی برنامه‌ریزی در مسائل فرهنگی در قالب برنامه مهر تا مهر است، که در مدت یکسال حدود 400 عنوان برنامه، کارشناسی شده و با آغاز هر سال تحصیلی عملیاتی می‌شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول