اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس شهرک‌های صنعتی مازندران:

سهم هر مازندرانی در بخش صنعت شش متر است

خبرگزاری فارس: رئیس شهرک‌های صنعتی استان مازندران گفت: سهم هر مازندرانی در بخش صنعت شش متر است، ولی این میزان در استان‌های دیگر به 15 متر رسیده است.

سهم هر مازندرانی در بخش صنعت شش متر است
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، عباسعلی وفایی‌نژاد شنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه صنعت زمینه‌ساز خدمت در عرصه بازرگانی استان است بیان داشت: مازندران با یک دهه تاخیر در حوزه صنعت شروع به فعالیت کرد تادر گام نخست دغدغه اشتغال و ایجاد فضای کسب و کار مناسب را در استان رفع کند.
وی ابراز داشت: از سال 85 محدودیت‌های صنعتی شدن استان مازندران با دو هدف ایجاد بستر مناسب برای استقرار واحدهای صنعتی و نیز فضای مناسب برای جذب سرمایه گذار برداشته شد.
وفایی نژاد از ایجاد 38 شهرک و ناحیه صنعتی در استان مازندران خبر داد و گفت: با استقرار صنعت در مازندران 60 هزار شغل در مازندران ایجاد شد.
این مسئول با بیان اینکه زمینه ایجاد فرصت برای بیش از یک هزار و 200 واحد صنعتی فعال در مازندران فراهم شده، تصریح کرد: پیش‌بینی 30 هزار اشتغال در حوزه شهرک‌های صنعتی به تناسب قابلیت‌های مازندران فراهم است.
رئیس شهرک‌های صنعتی استان مازندران سهم هر فرد مازندرانی را از صنعت شش متر عنوان کرد و ابراز داشت: سهم صنعت برای هر فرد در استان‌های دیگر15 متر است و برای رفع برخی از ضعف‌ها برای صنعتی شدن مازندران باید تلاش شود.
وی مظلومیت مازندران را در کشاورزی بودنش دانست و گفت: با توجه به اینکه مازندران قطب کشاورزی است، ولی سهم استان از تولید ناخالص ملی با رشد 24 درصدی روبه رو بوده سهم تولیدات در این بخش به 19 درصد رسید.
وفایی‌نژاد با اشاره به اینکه با اقتصاد مازندران بر پایه کشاورزی است یادآور شد: مازندران در بخش کشاورزی نیازمند مکانیزه شدن است و استقرار صنعت کشاورزی در این استان از ضروریات است.
این مسئول خاطرنشان کرد: نخستین خوشه صنعتی ادوات کشاورزی در جویبار نشان از توجه به صنعت کشاورزی است که باید تداوم داشته باشد.
رئیس شهرک‌های صنعتی استان مازندران با بیان اینکه نبود صنایع تبدیلی از دغدغه‌های استان مازندران محسوب می‌شود، اضافه کرد: بخش صنایع تبدیلی در استان مازندران باید به تناسب نیاز این بخش در استان خدمات مطلوبی ارائه دهد.
وی بر ایجاد ارتباط سازمانی و بین بخشی که از مفاهیم درست سرمایه گذاری محسوب می‌شود تاکید کرد و یادآور شد: ایجاد مسیری ملایم و روان برای صنعتی شدن مازندران را از مسئولان خواستاریم، سرمایه‌گذار برای پخش سرمایه خود نباید دغدغه داشته باشد.
وفایی‌نژاد حمایت از سرمایه‌گذاران را از سوی مسئولان ضرورت دانست و متذکر شد: برای ایجاد ارتباط مناسب با سرمایه‌گذاران باید بین بخش های دولتی و صنعت از حمایت سرمایه‌گذاران فارغ نشویم.
رئیس شهرک های صنعتی استان مازندران اذعان داشت: بعد از ادغام وزارتخانه‌ها تولیدات باید صادرات محور باشد و متولیان بخش اقتصادی باید به این مهم توجه جدی داشته باشند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول