اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

سرپرست آمار و اطلاعات استانداری اصفهان:

نتایج نهایی سرشماری نفوس و مسکن اردیبهشت 91 اعلام می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست آمار و اطلاعات استانداری اصفهان گفت: نتایج مقدماتی سرشماری نفوس و مسکن اسفند ماه سال جاری و نتایج نهایی سرشماری در اردیبهشت سال 91 اعلام می‌شود.

نتایج نهایی سرشماری نفوس و مسکن اردیبهشت 91 اعلام می‌شود
محمد رضا قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با تاکید به اینکه تمام برنامه‌های کشور بر اساس سرشماری‌های موجود برنامه‌ریزی می‌شود، اظهار داشت: در برنامه کوتاه مدت، بلند مدت و نیز میان مدت کشور از اطلاعات و آمار سرشماری استفاده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در سرشماری نرخ بیکاری، وضعیت زناشویی، وضعیت بافت‌های مسکونی فرسوده مشخص می‌شود، افزود: وضعیت امکانات و تسهیلات خانوارها از جمله آب، برق و فاضلاب و سایر موارد از این طریق مشخص می‌شود.
سرپرست آمار و اطلاعات استانداری اصفهان به پایان یافتن زمان سرشماری در استان اصفهان اشاره و تصریح کرد: 95درصد از خانوارهای استان اصفهان توسط مأموران سرشماری سنجش شده‌اند.
وی ادامه داد: حدود پنج درصد از خانوارها توسط مأموران سرشماری نشده‌اند، که حدود چهار درصد از آنها به دلیل مسافرت، عدم حضور در منزل و نیز سفر خانه خدا و نیز یک درصد هم به دلیل عدم همکاری شمارش نشده‌اند.
قاسمی با اشاره به آمار جمعیتی سرشماری شده گفت: در حال حاضر از جمعیت یک میلیون 460هزار خانوار اصفهانی حدود یک میلیون و 370هزار خانوار توسط مأموران سرشماری سنجش شده‌اند.
وی مزایای این سرشماری را به نفع روستاها دانست و بیان داشت: از هیچ کانالی به غیر از سرشماری نمی‌توان فهمید که چند درصد روستاها دارای امکانات و تسهیلات هستند.
سرپرست آمار و اطلاعات استانداری اصفهان همچنین به اجرای طرح هم‌زمان سرشماری نفوس و مسکن به صورت سراسری اشاره کرد و گفت: نتایج مقدماتی این سرشماری در اسفندماه سال جاری اعلام می‌شود.
قاسمی ادامه داد: تمام برنامه‌های استان بر اساس نتایج این سرشماری برنامه‌ریزی و هیچ برنامه‌ای در استان بدون متکی  بودن به اطلاعات سرشماری برنامه‌ریزی نمی‌شود.
وی همچنین گفت: نتایج نهایی سرشماری نفوس و مسکن استان اصفهان در اردیبهشت سال 91 معلوم می‌شود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول