اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری قزوین خبر داد:

سرشماری 330 هزار خانوار قزوینی/ 2 درصد خانوارهای قزوینی غایب بودند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری قزوین با اشاره به سرشماری 330 هزار خانوار در این استان گفت: حدود 7 هزار خانوار در استان غایب بودند که در روزهای 23 و 24 آبان ماه مراجعه مجدد مأموران به این خانوارها صورت می‌گیرد.

سرشماری 330 هزار خانوار قزوینی/ 2 درصد خانوارهای قزوینی غایب بودند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سید منوچهر حیاتی ظهر امروز در نشست خبری بیان کرد: اقدامات مربوط به اجرای طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن از ماه‌های گذشته آغاز شد که این اقدامات شامل جذب نیروی انسانی برای اجرای طرح، برگزاری دوره‌های آموزشی و تجهیز ستادها و مکان‌های سرشماری بود.
وی ادامه داد: از ابتدای مرداد ماه در سایت مرکز آمار ایران، ثبت نام اینترنتی متقاضیان همکاری در اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن آغاز و برنامه‌ای در مهر ماه برای مصاحبه و گزینش جذب نیرو انجام شد.
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری قزوین اضافه کرد: برای اجرای طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن 3 هزار و 200 نفر در استان در سایت مرکز آمار ایران ثبت نام کردند که پس از مصاحبه یک‌هزار و یک‌هزار و 612 نفر در دوره‌های آموزشی شرکت کردند و از این تعداد یک‌هزار و 535 نفر برای همکاری با ما انتخاب شدند که در رده‌های مختلف بازبین، مأمور، کارشناس بازبین، کارشناس گروه و کارشناس مسئول فنی و اجرایی با ما همکاری کردند.
وی یادآور شد: در استان قزوین 922 مأمور آمارگیر برای تکمیل فرم‌ها به درب منازل مراجعه کردند و از روز دوم آبان ماه که روز نخست اجرای سرشماری بود این کار آغاز و تا روز گذشته یعنی 22 آبان ماه ادامه داشت.
حیاتی اعلام کرد: یکی از شرایطی که در سرشماری سال جاری داشتیم، وضعیت بد آب و هوایی بود که روند کار را کند کرد و با همت و ایثاری که تمامی رده‌ها داشتند تا روز گذشته که پایان عملیات اجرایی سرشماری بود، مأموران مراجعات مکرر را داشتند.
وی تصریح کرد: تا پایان روز گذشته که بیست و یکمین روز سرشماری بود به 337 هزار خانوار در سطح استان مراجعه شد که از این تعداد 330 هزار فرم خانوار تکمیل شد و حدود 7 هزار خانوار غایب بودند و مأموران نتوانستند نسبت به تکمیل فرم این خانوارها اقدام کنند.
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری قزوین افزود: روزهای 23 و 24 آبان ماه فقط برای مراجعه به خانوارهای غایب در نظر گرفته شده است که در این دو روز مأموران مجدد به خانوارهایی که فرم آنها تکمیل نشده، مراجعه می‌کنند.
وی توضیح داد: از 337 هزار خانواری که در استان به آنها مراجعه شده است، 246 هزار خانوار در مناطق شهری و 91 هزار خانوار در مناطق روستایی هستند که در واقع در این سرشماری 73 درصد خانوارها در مناطق شهری و 27 درصد خانوارها در مناطق روستایی سکونت داشتند و حدود دو درصد از کل خانوارها، خانوارهای غایب بودند.
حیاتی خاطر نشان کرد: البته این عدد در کشور درصد بالایی نیست و شاید در بین استان‌های کشور یکی از پایین‌ترین درصدها باشد که ان‌شاالله طی دو روز 23 و 24 آبان ماه به این تعداد خانوار نیز مراجعه می‌شود.
وی گفت: در سرشماری عمومی نفوس و مسکن، در شهرستان بوئین زهرا به حدود 44 هزار خانوار، تاکستان 47 هزار و 500 خانوار، قزوین 161 هزار خانوار، آبیک 26 هزار خانوار و در شهرستان البرز نیز به حدود 58 هزار خانوار مراجعه شده است.
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری قزوین یادآور شد: یکی از مشکلاتی که در اجرای سرشماری وجود داشت این بود که تعدادی از خانوارها همکاری با مأموران داشتند که به این خانوارها نیز مراجعه می‌شود و ان‌شاالله زیرپوشش طرح سرشماری قرار می‌گیرند.
وی تأکید کرد: در مجموع خانوارها همکاری خوبی با مأموران داشتند به ویژه در روستاها که جای تشکر از تمامی خانوارها است که در اجرای هر چه بهتر طرح سرشماری ما را یاری کردند.
حیاتی ادامه داد: در سرشماری سال 1385 تعداد کل خانوارهایی که سرشماری شدند حدود 294 هزار خانوار بود که در سال 90  این عدد به 337 هزار خانوار افزایش یافته است البته جمعیت به نسبت به تعداد خانوار افزایش نیافته چراکه در طول سال‌های 85 تا 90 تعدادی از خانوارها به خانوارهای کوچکتر شکسته شدند.
وی در خصوص دستمزد رده‌های اجرایی در طرح سرشماری اظهار کرد: با وجود شرایط بد آب و هوایی همه رده‌ها خوب کار کردند ولی یکی از رده‌هایی که بیشترین مشکل برای آنها ایجاد شد آمار گیران بودند که جا دارد از این رده‌ها تشکر شود زیرا با توجه به تعهدی که در اجرای این کار ملی داشتند به خوبی عمل کردند.
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری قزوین افزود: از روز نخست در دوره‌های آموزشی مبلغی که باید به رده‌ها پرداخت شود، گفته شد و تاکنون نیز این رقم تغییر نکرده است و مشکلی در پرداخت دستمزد وجود نخواهد داشت و کسانی که بیش از ظرفیت حجم کاری، فعالیت داشتند دستمزد اضافه متناسب با فعالیت‌شان دریافت خواهند کرد.
وی گفت: یکی از ویژگی‌های سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90، درج کد ملی در پرسشنامه‌های خانوار بود که این امر کمک به ثبت اطلاعات در بانک‌های اطلاعاتی در کشور می‌کند که تعدادی کد ملی در پرسش‌نامه‌ها درج نشده بود که از اداره کل ثبت احوال در این راستا کمک گرفته شد و سعی شد درج کد ملی صورت گیرد.
حیاتی یادآور شد: نتایج مقدماتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن در پایان آذر ماه و نتایج تفصیلی در اردیبهشت ماه سال 91 اعلام می‌شود.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول