اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

سرپرست دفتر آمار و اطلاعات استانداری لرستان:

سرشماری عمومی در لرستان 2 روز تمدید شد

خبرگزاری فارس: سرپرست دفتر آمار و اطلاعات استانداری لرستان گفت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن در لرستان دو روز تمدید شد.

سرشماری عمومی در لرستان 2 روز تمدید شد
حسین نورالدینی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در خرم‌آباد گفت: از ابتدایی طرح سرشماری تاکنون 425 هزار خانوار لرستانی در قالب جمعیتی حدود یک‌میلیون 729 هزار نفر سرشماری شده‌اند.
وی با بیان اینکه این سرشماری یکی از بهترین و منظم‌ترین سرشماری‌های عمومی نفوس و مسکن در لرستان است، افزود: در این سرشماری 2 هزار و 488نفر از عوامل اجرایی استان لرستان در سطح 10 شهرستان حضور داشته‌اند.
نورالدینی با اشاره به اینکه اطلاعات مربوط به این سرشماری به صورت چهره به چهره و با مراجعه حضوری ماموران سرشماری به درب منازل جمع‌آوری شده، گفت: در این سرشماری اطلاعات مربوط به میزان سواد، شغل، مهاجرت، معلولیت، امکانات، تسهیلات و ... در اختیار خانوار گردآوری شده است.
سرپرست دفتر آمار و اطلاعات استانداری لرستان با بیان اینکه تا اردیبهشت سال آینده نتایج این سرشماری‌ها اعلام می‌شوند، گفت: روش استخراج این طرح به صورت الکترونیکی بوده و از طریق فرم ICR انجام می‌شود. 
نورالدینی تصریح کرد: پیش از این سرشماری‌ها در بازه 10 ساله انجام می‌شد، اما براساس مصوبه دولت در سال 86 این بازه زمانی به پنج سال کاهش یافت و اطلاعات جمع‌آوری شده از این طریق مبنای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری دولت است.
وی جمعیت استان در سال 85 را یک میلیون و 716 هزار و 527 نفر عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که در سرشماری پیش‌رو، جمعیت استان با نرخ رشد حدود 9 درصد به یک میلیون و 780 هزار نفر رسیده باشد.
نورالدینی از مردم لرستان خواست اگر تاکنون موفق به سرشماری خود نشده با شماره تلفن 111 ستاد مرکزی تماس حاصل یا به ستادهای مستقر در شهرستان‌ها طی این دو روز باقیمانده مراجعه کنند.
سرپرست دفتر آمار و اطلاعات استانداری لرستان گفت: در هنگام مراجعه با ماموران سرشماری، کارت ملی و شناسنامه اعضای خانواده را در اختیار داشته باشند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول