اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فرماندار پیشوا:

۹۵ درصد کار سرشماری در شهرستان پیشوا انجام شد

خبرگزاری فارس: فرماندار پیشوا از سرشماری 21 هزار خانوار این شهرستان خبر داد.

۹۵ درصد کار سرشماری در شهرستان پیشوا انجام شد
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ساعاتی پیش بهنام ستاری در بازدید از ستاد مرکزی سرشماری نفوس و‌ مسکن شهرستان پیشوا از نزدیک در جریان فعالیت‌های این ستاد قرار گرفت.
فرماندار شهرستان پیشوا طی سخنانی در این بازدید گفت: جمهوری اسلامی جزو ۲۱ کشور جهان است که آمارگیری را به صورت پنج‌ ساله انجام می‌دهد و این اتفاق بزرگی است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: سرشماری نفوس و مسکن کاری بزرگ به منظور برنامه‌ریزی برای توسعه کشور بر مبنای اطلاعات است که باید جدی گرفته شود.
فرماندار شهرستان پیشوا بیان داشت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری برای اجرای مطلوب سرشماری، مردم اطلاعات صحیح را به مأموران بدهند.آمارگیری درست و دقیق و استفاده از داده‌ها ما را درترسیم نقش راهبردی کشور کمک می‌کند و داشتن آمار صحیح، کامل و مورد نیاز یکی از موضوعات اساسی و کلیدی برای رسیدن به افق سند چشم انداز توسعه کشور است.
ستاری در ادامه خاطرنشان کرد: به منظور دستیابی به شاخص‌های کمی و کیفی در حوزه‌های انسانی، اطلاعاتی و مالی، سرشماری نفوس و مسکن یک امر ضروری است.
فرماندار شهرستان پیشوا با بیان اینکه نخستین دوره سرشماری سراسری آمار و نفوس در سال 1335 صورت گرفته و تاکنون هر 10 سال یک‌بار برگزار می‌شد و دولت‌های نهم و دهم پایه گذار ایده‌ها و نظریات جدیدی در سطح کلان ملی بوده اند که می­توان از جمله آنها به کاهش مدت سرشماری عمومی کشور از 10 سال به پنج سال اشاره کرد.
ستاری در ادامه تاکید کرد: با درایت رئیس جمهور و نیاز به آماردقیق و به روز در تمام زمینه‌ها، به پنج سال کاهش یافته تا امکان دسترسی و برنامه ریزی دقیق و رشد و پیشرفت سریع‌تر کشور در زمینه‌های مختلف فراهم می‌شود.
فرماندار شهرستان پیشوا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته اجرای طرح سرشماری در موعد مقرر خود به پایان می‌رسد، عنوان کرد: از زمان آغاز اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن در سطح شهرستان، ۲۱ هزار خانوارهای پیشوا سرشماری شدند که این میزان سرشماری انجام شده نشان می‌دهد که حدود ۹۵ درصد سرشماری در شهرستان انجام شده است.
وی در ادامه افزود: ۲۲ دستگاه خودرو برای تسهیلات امر آمارگیری در اختیار ستاد سرشماری قرار گرفته است و نیروی انتظامی نیز برای حفظ امنیت اجرای طرح مشارکت دارد.
فرماندار شهرستان پیشوا در پایان با قدردانی از دست اندرکاران اجرای سرشماری شهرستان از مردم خواست در ادامه این مهم نیز با مأموران سرشماری نهایت همکاری را داشته باشند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول