اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

استاندار خراسان شمالی:

227 هزار خانوار در خراسان شمالی سرشماری شدند

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی گفت: 227 هزار و 694 خانوار در اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن در این استان سرشماری شدند.

227 هزار خانوار در خراسان شمالی سرشماری شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوطالب شفقت پیش از ظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی خراسان شمالی اظهار داشت: این استان بنا در آمارگیری نفوس و مسکن از استان های پیشتاز بوده که طی روزهای نخست سرشماری از میانگین آمارگیری کشوری جلوتر بوده و این وضعیت را تا پایان سرشماری حفظ کرد.
وی تصریح کرد: بر همین اساس سرشماری در این استان چند روز زودتر از مهلت تعیین شده به اتمام رسیده و این طرح با موفقیت در خراسان شمالی انجام شد.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با بیان اینکه میزان خانوارهای غایب در این سرشماری صرفا شش صدم درصد بوده است، گفت: این میزان نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر بوده و فاصله دارد.
استاندار خراسان شمالی زمان استخراج اولیه سرشماری در خراسان شمالی را نیمه اول آذر امسال عنوان کرد و افزود: در این آمار میزان جمعیت استان، جنسیت، شهری و روستایی مشخص خواهد شد.
وی تصریح کرد: بر همین اساس قضاوت در مورد افزایش جمعیت روستایی به شهری استان زود بوده زیرا در بسیاری از خانوارهای روستایی با وجود تشکیل خانواده‌های جدید، برخلاف خانوارهای شهری همچنان در زیر یک سقف زندگی می‌کنند.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی همچنین با اشاره به برگزاری نشست‌هایی برای سفر دور چهارم رئیس جمهور به خراسان شمالی اظهار داشت:‌ این نشست با شرکت فرمانداران و مدیران استان به مدت 11 ساعت و 30 دقیقه در ریاست جمهوری برگزار که نتایج خوبی را به دنبال داشت.
وی با اشاره به اینکه سفر هیئت دولت به این استان با هدف بررسی مصوبات دور گذشته و همچنین با رویکرد اشتغالزایی انجام می‌شود، از دستگاه‌ها خواست تا از هم اکنون آمادگی های لازم را به منظور انجام این سفر داشته باشند.
استاندار خراسان شمالی همچنین از دستگاه‌هایی که به صورت کشوری و استانی ادغام شده‌اند، خواست تا اطلاعات مربوط به تجهیزات، زمین، ساختمان، امکانات و ... را احصا و در اختیار استانداری و اقتصاد و دارایی قرار دهند.
وی اظهار داشت: این امکانات در راستای ساماندهی و انجام ماموریت‌های این دستگاه‌ها باید احصا و مدیریت شود.
شفقت با اشاره به ضرورت ارائه عملکرد بودجه دستگاه‌ها به اداره بودجه استانداری خراسان شمالی به مدیران این استان 10 روز فرصت داد تا گزارشی از تعداد پروژه‌ها و هزینه‌های انجام شده را به استانداری منعکس کنند.
وی در بخش دیگری با بیان اینکه کشاورزان استان از وضعیت برداشت آب از منابع گلایه‌مند هستند، از شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی خواست تا ضمن رفع این مشکل از نماینده وزارت نیرو برای شرکت در کارگروه آب و کشاورزی دعوت به عمل آورد.
معاون برنامه ریزی استاندار خراسان شمالی هم در این نشست از ابلاغ 500 میلیارد ریال اعتبار به استان در قالب مصوبات خاص، اعتبارات ماده 12 و ... خبرداد.
حسن قلیزاده اظهار داشت: این اعتبارات صرف ارتقای شاخص‌های توسعه در استان به ویِژه در بخش کشاورزی خواهد شد.
وی همچنین با تاکید بر اینکه بخش عمده‌ای از اعتبارات دستگاه‌ها در وزارتخانه‌ها متمرکز شده است، از مدیران خراسان شمالی خواست تا نسبت به پیگیری و جذب سهم استان از این اعتبارات اقدام کنند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول