اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

یک نویسنده و کارگردان:

مراقب تاثیرات دائمی برخی فیلم‎ها بر کودکان باشیم

خبرگزاری فارس: یک نویسنده و کارگردان گفت: برخی اوقات تأثیر فیلم‎ها از حد تقلید آنی فراتر می‎رود و مدت‎ها زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می‎دهد و ممکن است در این بین موجب تغییر شخصیت او نیز شود.

مراقب تاثیرات دائمی برخی فیلم‎ها بر کودکان باشیم
شهروز ماندگاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در حاشیه تماشای یکی از فیلم‎های جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان اظهار داشت: هنگام اکران فیلم‌های جشنواره وقتی به کودکان نگاه می‌کنم هرکدام دارای حالات خاص روحی هستند، که بیانگر نکات قابل تاملی است.
وی افزود: برخی از کودکان در تماشای فیلم‎ها، شخصیت بازیگر را می‎پذیرند و چنان در قالب نقش هنرپیشه فرو می‎روند، که انگار هر اتفاقی برای هنرپیشه می‎افتد برای خود او روی داده است، برای همین همراه با بازیگر شاد می‎شوند، غمگین می‎شوند، و تمام حالات و احساسات بازیگر را به خود می‎گیرند.
این نویسنده و کارگردان با بیان اینکه کودک در ذهن خود و گاه در عمل، فیلم را بازی می‎کند، بیان داشت: اگر در هنگام اکران فیلم هم به صورت برخی از بزرگسالان نیز نگاه کنیم می‎بینیم که به طور غیر ارادی تحت تأثیر فیلم، حرکت‎های فیزیکی بازیگر آن را تقلید می‎کنند و مسلم است که با جذاب‎تر شدن محتوا، تأثیر فیلم بر افراد قوی تر می‎شود.
وی با بیان اینکه تاثیر فیلم بر روی کودکان و یا بزرگسالان هم می تواند تاثیر آنی باشد و هم تاثیر دائمی اظهار داشت: برخی اوقات  تأثیر فیلم‎ها از حد تقلید آنی فراتر می‎رود و مدت‎ها زندگی فرد را  تحت تاثیر قرار می‎دهد و ممکن است در این بین موجب تغییر شخصیت او نیز شود.
ماندگاری تأثیرپذیری کودکان هشت تا 11 سال را  از فیلم‌ها بسیار شدید دانست و گفت: طبق تحقیقات  کودک به فیلم دل می‎بندد، فعالانه و کنجکاوانه در ماجراهای آن شرکت می‎کند و حتی در این بین ممکن است دنباله وقایع فیلم را با ذهن خلاق خود حدس  بزند.
وی ادامه داد: کودکان خود را با شخصیت‎های محبوبش منطبق می‎کند و قهرمانان فیلم را قوی‎ترین انسان‎ها می‎داند.
این نویسنده و کارگردان با بیان این نکته که کودک نسبت به بدی و خوبی فیلمنامه یا آنچه که منظور فیلم ساز است، آگاهی ندارد، تاکید کرد: در دوره نوجوانی، چیزی که در درجه اول اهمیت قرار می‎گیرد، خصوصیات هنرپیشه‌ها همچون رفتار، حرکات، شیوه لباس پوشیدن و آرایش مو است که آنقدر مهم می‌شود که نوجوان سعی می‎کند از نظر ظاهری خود را با او هماهنگ کند و برای او اهمیتی ندارد که رفتار و کردار هنرپیشه محبوبش مغایر با ارزش‌ها و فرهنگ خاص جامعه باشد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول