اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

برای حمایت از تولید محصول سالم ؛

یارانه کودهای شیمیایی به کودهای زیستی اختصاص می‌یابد

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: برای حمایت از تولید محصول سالم، یارانه کودهای شیمیایی به کودهای زیستی اختصاص می‌یابد.

یارانه کودهای شیمیایی به کودهای زیستی اختصاص می‌یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ایوب ایرانی‌فام  صبح امروز در جلسه کمیته کود استان اظهار داشت: به منظور تحقق اهداف توسعه‌ایی سازمان در راستای تولید محصول سالم و دستیابی به جامعه سالم در روند برنامه‌های دولت عدالت محور و کاهش هزینه‌های ناخواسته درمانی و همچنین هموارسازی راه ورود محصولات تولیدی به بازارهای منطقه‌ای و جهانی، مبارزه مکانیکی و بیولوژیک با آفات گسترش سطوح این نوع مبارزه در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.
وی از اجرای این طرح در همه شهرستان‌ها خبر داد و افزود: بر اساس تحقیقات به عمل آمده اراضی زراعی و باغی استان شناسایی شده و میزان کود مصرفی آنان برآورد کارشناسی شده و در راستای اصلاح روش‌های تولید، یارانه کودهای شیمیایی بهره‌برداران برای تولید محصول به کودهای زیستی اختصاص خواهد یافت و در کنار آن، مبارزه میکانیکی و بیولوژیک با آفات محصولات در شهرستان‌های استان در حال اجرا است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان با اشاره به مبارزه بیولوژیک با آفات محصولات برنج، ذرت، پنبه، انار و نخود در شهرستان‌های میانه، خدا آفرین، جلفا و هشترود بیان کرد: یکی از اساسی‌ترین سیاست‌های  سازمان تامین امنیت غذایی و تولید محصول سالم برای مردم جامعه بوده و در این راستا  پنج انسکتاریوم شهرستان‌های یاد شده، نسبت به مبارزه بیولوژیک فعالیت می‌کنند.
ایرانی‌فام با اشاره به این موضوع که در حال حاضر روش‌های به روز و فناوری‌هایی در مبارزه بیولوژیک با آفات نباتی در سراسر استان، توسط کارشناسان این معاونت و مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها به کار گرفته می‌شود، افزود: به جرأت می‌توانیم اعلام کنیم که در حال حاضر محصول سالم و بدون پسماند سم و کود به بازارهای مصرف استان تحویل و به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی با بیان اینکه مبارزه بیولوژیک علیه آفات پنبه از20 هکتار به 500 هکتار ارتقا یافته است، گفت: تمام کارشناسان کلینیک‌های گیاه پزشکی در سراسر استان، همکاری لازم با این معاونت برای  نظارت دقیق بر تولید محصول سالم را انجام می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 56 کلینیک گیاه پزشکی، با160 کارشناس مجرب و متخصص در سراسر استان به نظارت و کنترل تولید محصول سالم مشغولند، گفت: مدیریت حفظ نباتات سازمان و کارشناسان گیاه‌پزشکی شهرستان‌ها بر عملکرد این کلینیک‌ها نظارت عالیه دارند.
ایرانی‌فام همچنین از برنامه‌های سازمان برای همکاری بیشتر با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی برای نظارت بر تولید محصول سالم در استان خبر داد و گفت: این امر خواهد توانست تولید محصول سالم در شمال‌غرب کشور را در مدت زمان تعریف شده عملی کند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول