اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل خبر داد:

بازدید از 589 واحد صنفی عرضه مواد غذایی در اردل

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل گفت: در یک ماه گذشته بیش از 589 واحد صنفی عرضه کننده مواد غذایی در این شهرستان مورد بازدید قرار گرفت.

بازدید از 589 واحد صنفی عرضه مواد غذایی در اردل
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمد خاکسار حقانی پیش از ظهر امروز در نشست شورای سلامت این شهرستان اظهار داشت: در طول این بازرسی‌ها به دنبال مشاهده تخلفات صورت گرفته 126 اخطاریه صادر و بر ضرورت رفع این تخلفات در کوتاه‌ترین زمان ممکن تأکید شد.
وی انجام 102 مورد بازرسی از اماکن عمومی این شهرستان را از دیگر این اقدامات برشمرد و گفت: 84 مورد نمونه‌برداری میکروبی آب آشامیدنی، صدور 21 کارت معاینه پزشکی، برگزاری 35 جلسه آموزشی برای گروه‌های مختلف هدف، انجام 10 نمونه نمونه‌برداری مواد غذایی از دیگر اقدامات واحد بهداشت و درمان این شبکه در راستای تأمین امنیت سلامت مردم این شهرستان به ‌شمار می‌رود.
خاکسار حقانی بهداشت حرفه‌ای شاخه‌ای از علم بهداشت است، گفت: با شناسایی، ارزشیابی و کنترل عوامل زیان‌آور در محیط کار از بروز بیماری‌ها و عوارضی که ممکن است توسط عوامل زیان‌آور فیزیکی، شیمیایی، بیولوژیکی، ارگونومیکی به وجود آید، جلوگیری می‌شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل در ادامه عملکرد واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: بیماریابی و درمان و مراقبت های بهداشتی از افراد حیوان گزیده علیه بیماری هاری، ارائه مراقبت‌های بهداشتی لازم از افراد مبتلا به فشار خون، ارائه مراقبت‌های پزشکی به افراد مبتلا به دیابت، مبتلایان به تالاسمی ماژور از مهم‌ترین این اقدامات به ‌شمار می‌رود.
خاکسار حقانی بر ضرورت ارتقای شاخص‎های درمانی روستاهای این شهرستان تأکید کرد و گفت: پاسخگویی به نیازهای درمانی مردم این روستاها موجب خواهد شد تا شاخص‌های درمانی در مناطق دور افتاده افزایش و از سویی دیگر حجم مراجعات مردمی نیز به مرکز شهرستان و استان کاهش می‎یابد.
خاکسار تأکید کرد: این در حالیست که با انجام تحولات و توسعه در بخش بهداشت و درمان از یک سوی میزان اعزام بیماران به خارج از شهرستان به طور چشمگیر کاهش و از سوی دیگر به ‌نحو مطلوب جوابگوی مراجعات درمانی بیماران خارج از شهرستان و مراجعه کننده به این واحد درمانی خواهد بود.
وی ابراز امیدواری کرد با فراهم شدن زیر ساخت‌ها زمینه جذب پزشکان متخصص بیش از پیش در این شهرستان فراهم شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول