اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بازرگانی ساری خبر داد:

گران‌فروشی و عدم درج قیمت تخلف واحد صنفی در ساری

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بازرگانی ساری گفت: گران‌فروشی، عدم درج قیمت و عرضه خارج از شبکه بیشترین تخلفات واحدهای مرکز مازندران در هفت ماه گذشته بوده است.

گران‌فروشی و عدم درج قیمت تخلف واحد صنفی در ساری
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، اسماعیل هادی‌نژاد ظهر امروز در نشست با بازرگانان ساروی اظهار داشت: با توجه به ضرورت‌هایی همچون افزایش تقاضا برای خرید و تامین کالاهای اساسی و در راستای سیاست‌های دولت و ارتقاء شاخص‌های رفاه اجتماعی و معیشتی مردم، کنترل قیمت‌ها و اعمال نظارت بر بازار در راستای اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها با  نگاه جامع به کلیت سیستم اقتصادی، اجتماعی و مدیریت بازرگانی با رویکرد علمی در سطح شهرستان ساری در حل مسائل و به‌کارگیری فناوری‌های جدید برای توسعه و تعمیق تجارت و تقویت روحیه خدمت و پاسخگویی هستیم.
هادی‌نژاد با اشاره به عملکرد این اداره در بخش بازرسی ابراز داشت: در بخش بازرسی و نظارت این اداره با به‌کارگیری بازرسان و نیروهای تشدید بازرسی و همچنین با تمرکز نیروهای ستادی در ایام ویژه نسبت به نظارت بر واحدهای صنفی اقدام کرده که در مجموع تعداد 11 طرح نظارتی ویژه علاوه بر بازرسی‌های نوبه‌ای روزانه در این مدت انجام شد.
وی افزود: از تعداد 2هزار و213  گزارش مردمی واصله به ستاد خبری تعداد 8۳۹ متخلف شناسایی شدند که 90  مورد در دست بررسی و کارشناسی است.
رئیس اداره بازرگانی ساری تصریح کرد: در این مدت از تعداد 14هزار و 440  واحدصنفی بازرسی شد که منجر به تشکیل پرونده به تعداد یک هزار و 516 بار و جریمه یک میلیارد و 624 میلیون ریال شده بیشتر تخلفات به ترتیب گران‌فروشی، عدم درج قیمت، عرضه خارج از شبکه بوده است.
این مسئول ادامه داد: در این راستا بازرسان این اداره تعداد 208 مورد گشت مشترک با نمایندگان ادارات تعزیرات حکومتی، فرمانداری، بهداشت، مجمع امور صنفی، استاندارد، اتحادیه‌ها، دخانیات، نیروی انتظامی و دامپزشکی انجام دادند.
رئیس اداره بازرگانی ساری یادآور شد: همچنین در ادامه اجرای طرح هدفمندی یارانه به صورت مستمر نسبت به برگزاری جلسات و رصد قیمت کالاهای اساسی در شهرستان اقدام شده است و در بخش تنظیم بازار و توسعه بازار که نقش مهمی در تنظیم و کنترل بازار و تامین ارزاق عمومی دارد در شش ماهه نخست سال 90 نمایشگاه پائیز عرضه مستقیم کالا با بیش از 248 غرفه در شهرستان برگزار شد که مورد استقبال قابل توجه عموم قرار گرفت.
وی اضافه کرد: در ایام نوروز 90 و ماه مبارک رمضان و بازگشایی مدارس جمعا 115 تن گوشت قرمز، 382 تن گوشت مرغ، 74 تن روغن، 90 تن شکر، 142 تن پرتغال، 175 تن سیب، 24 تن موز و تعداد 52هزار دفترچه دانش‌آموزی در سطح شهرستان ساری توزیع شد که در ماه مبارک رمضان با برپایی یک نمایشگاه و 13مرکز عرضه مستقیم کالا در سطح شهرستان با عنوان طرح ضیافت نسبت به توزیع این اقلام اقدام شد.
رئیس اداره بازرگانی ساری اذعان داشت: از اقدامات دیگر این بخش می‌توان به صدور 477 کارت قالی‌بافی، معرفی تعداد 638 بافنده فعال جهت بیمه قالیبافی به شعب تامین اجتماعی شهرستان ساری، صدور یک مجوز کارگاه متمرکز و یک شرکت تعاونی تولید فرش اشاره کرد.
وی افزود: در بخش اصناف با برگزاری 10 جلسه کمیته تطبیق، هفت مورد انتخابات داخلی اتحادیه‌ها، 18 مورد پیگیری نامه‌های ریاست جمهوری، 14 جلسه انجمن نظارت و صدور در مجموع 26 پروانه کسب ایثارگران صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: در بخش بسیج اقتصادی توزیع سرکوپن تعداد پنج مرحله توزیع ته سوش کالا برگ مرحله سیزدهم روستای اصلی و فوق‌العاده و تعداد چهار مرحله توزیع ته سوش کالابرگ مرحله سیزدهم شهری اصلی و فوق‌العاده صورت گرفت که جمعا 547 خانوار و به تعداد یک هزار و 94 نفر توزیع شد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول