اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با حضور 40 هنرمند صورت می‌گیرد؛

اجرای نمایش رد پای نور در نمایشگاه عاشورایی زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر گروه نمایش "سادیار" تهران گفت: نمایش "رد پای نور" در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی فرهنگ عاشورایی زنجان با حضور 40 هنرمند اجرا می‌شود.

اجرای نمایش رد پای نور در نمایشگاه عاشورایی زنجان
کوروش خزایی اصل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: هدف ما از حضور در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی فرهنگ عاشورایی زنجان اجرای یک نمایش نوین با طرح ابتکاری است.
وی یادآور شد: فرم اجرای نمایش متناسب با معنای نمایشگاه بین‌المللی فرهنگ عاشورایی زنجان است.
مدیر گروه نمایش "سادیار" تهران با اشاره به سبک نمایش "رد پای نور" خاطرنشان کرد: به منظور اجرای این نمایش در نمایشگاه بین‌المللی فرهنگ عاشورایی زنجان از سبک نوینی استفاده شده است.
وی با بیان اینکه در نمایش "رد پای نور" مخاطب به‌ صورت مرحله به مرحله نمایش را می‌بیند، اضافه کرد: این نمایش به صورت پاره نمایش‌هایی در نه مرحله (غرفه) اجرا می‌شود.
خزایی اصل تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سعی بر این است که تاریخ اسلام برای مخاطب در یک بازه زمانی دو ساعت و نیم به نمایش گذاشته شود.
وی با اشاره به اینکه نمایش "رد پای نور" از تاریخ صدر اسلام و از زمان رحلت پیامبر اکرم (ص) آغاز می‌شود، ادامه داد:  این نمایش تا ماجرای عاشورا ادامه دارد.
مدیر گروه نمایش "سادیار" با بیان اینکه در مرحله نخست نمایش "رد پای نور" تاریخ صدر اسلام از زمان رحلت پیامبر اکرم برای مخاطب اجرا می‌شود، اضافه کرد: در مرحله بعدی نیز مخاطب با ماجرای تزویر شیخین روبرو می‌شود.
وی به ماجرای جسارت به مزار مطهر حضرت فاطمه (س) به عنوان مرحله بعدی نمایش "رد پای نور" اشاره کرد و گفت: سپس وارد نخلستان شده و ماجرای ضربت خوردن امام علی (ع) در مسجد کوفه در غرفه دیگری به نمایش در می‌آید.
خزائی اصل ماجرای منزل امام علی (ع) بعد از ضربت خوردن و ماجرای یتیمان کاسه به دست را به عنوان مرحله دیگری از نمایش "رد پای نور" برشمرد و ادامه داد: مرحله بعدی این نمایش رحلت حضرت علی (ع) است.
وی با اشاره به ماجرای تیر باران شدن تابوت امام حسن (ع) به عنوان یکی دیگر از پاره نمایش‌های نمایش "رد پای نور" در نمایشگاه بین‌المللی فرهنگ عاشورایی زنجان، خاطرنشان کرد: رجعت ذوالجناح به خیمه امام حسین به‌صورت خون آلود نیز از پاره نمایش‌های این نمایش محسوب می‌شود.
 مدیر گروه نمایش "سادیار" تهران تصریح کرد: برای هر مرحله و پاره نمایش موسیقی، صوت، نور ... به‌صورت متفاوت در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: علیرضا ناصر وقت، ایمان سماواتی، سارا عباس پور، پریسا عربی یاوند، حسام ناصری و عباس طاهر خوانی از جمله بازیگران نمایش "رد پای نور" در نمایشگاه بین‌المللی فرهنگ عاشورایی محسوب می‌شوند.
وی همچنین به نمایش "ردای سرخ خورشید" اشاره کرد و گفت: این نمایش نیز با همکاری 70 نفر و حضور 40 هنرمند برجسته در نمایشگاه فرهنگ عاشورایی به صحنه می‌رود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول