اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی:

آذربایجان شرقی میزبان خوبی برای گردشگران فرهنگی از کشور آلمان است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: کشورهای ایران و آلمان دارای اشتراکات فرهنگی بسیاری با یکدیگر بوده و آذربایجان شرقی میزبان خوبی برای گردشگران فرهنگی از کشور آلمان است.

آذربایجان شرقی میزبان خوبی برای گردشگران فرهنگی از کشور آلمان است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی صبح امروز در نشست مشترک با رایزن فرهنگی آلمان در ایران اظهار کرد: با تاکید بر وجوه مشترک ملت‌ها، می‌توان مناسبات را گسترش داد و گردشگری بهترین زمینه‌ساز این موضوع است .
وی با اشاره به ابعاد جهانی و ویژگی‌های منحصربه‌فرد بازار تبریز عنوان کرد: سالانه محققان بسیاری از کشورهای مختلف به ویژه آلمان و ژاپن برای تحقیق و پژوهش در رشته‌های صنایع دستی، باستان‌شناسی و معماری به بازار تبریز می‌آیند.
محمدی بازار را اثری شاخص عنوان کرد که گردشگران با محوریت قرار دادن آن به ایران سفر می‌کنند و افزود: ما بازار تبریز را برای تمام بشریت مرمت و نگهداری می‌کنیم زیرا این اثری برای سراسر دنیاست.
رئیس شورای ثبت آثار تاریخی و فرهنگی آذربایجان‌شرقی در فهرست آثار ملی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آذربایجان‌شرقی از استان‌های غنی کشور به لحاظ آثار تاریخی، جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی به شمار می‌رود، سازمان میراث فرهنگی برای هر فصل از سال برنامه گردشگری مخصوصی تعریف کرده است.
محمدی با تاکید بر کسب عنوان نخستین استان پرگردشگر کشور در سه سال پیاپی توسط آذربایجان‌شرقی در فصل تابستان، افزود: این استان از 10 نوع گردشگری تعریف شده دنیا مانند سلامت و توریسم درمانی، صنعتی، علمی و ورزشی منتفع شده است.
وی ایران و آذربایجان شرقی را مناطقی امن برای گردشگران عنوان کرد و گفت: از شما انتظار داریم که این مهمان‌نوازی و حسن نیت مردم ایران را بیش از پیش به ملت کشور خود بشناسانید.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان وظیفه رایزنان فرهنگی سفارت را سخت دانست و عنوان کرد: وظیفه شما در ارتباط دادن اندیشه، رفتار و کردار کاری دشوار است تا دیدگاه رسانه‌ها و مردم کشورتان را نسبت به آنچه در ایران هست روشن‌تر کنید.
محمدی همچنین در رابطه با تبادلات دو جانبه میان استان به شهرهای آلمان تصریح کرد: استان ما حاضر است در زمینه‌های گردشگری امکانات و تسهیلات لازم را در اختیار سرمایه‌گذاران آلمانی قرار دهدکه این امر برای بسیاری از ایرانیان مقیم آلمان فراهم شده است‌.
رایزن فرهنگی و رئیس بخش فرهنگی سفارت جمهوری فدرال آلمان در تهران در سفر خود به آذربایجان شرقی عصر دوشنبه از بازار جهانی تبریز، مسجد کبود و موزه آذربایجان بازدید داشته و دیداری با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان داشت.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول