اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

سرپرست سازمان تجارت گیلان:

صادرکنندگان نیازمند توجه موسسات مالی هستند

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: عدم تامین نقدینگی صادرکنندگان مشکلی است که نیاز به توجه موسسات مالی و بانکی دارد.

صادرکنندگان نیازمند توجه موسسات مالی هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسین اصغریان در جمع تولیدکنندگان و صادرکنندگان گیلان یکی از مهم‌ترین اهداف ادغام وزارت جدید صنعت، معدن و تجارت را صادرات‌محور عنوان کرد.
وی با بیان اینکه آمارها و ارقام مسئولان دولتی نشان می‌داد که درصدی از ظرفیت تولید خالی است، اظهار داشت: این مسئله مهم‌ترین بحث‌هایی بود که موجب ادغام دو وزارتخانه بازرگانی و صنایع و معادن شد.
این مسئول نگاه ویژه در امر سرمایه‌گذاری و ایجاد تولید را از دیگر اهداف این ادغام برشمرد و گفت: تولید کننده ابتدا باید بازار خود را جستجو و پس از شناسایی اقدام به تولید کند.
وی با اشاره به اینکه بدون داشتن یک الگوی مناسب ایجاد رقابت امکانپذیر نمی‌شود، تصریح کرد: در نیمه نخست امسال میزان صادرات استان 44 درصد رشد داشته ولی سهم این صادرات در بازار کمتر بوده است.
اصغریان میزان رشد ناخالص میانگین کشورهای وارد کننده را هفت درصد عنوان کرد و بیان کرد: در سال‌های 2003 و 2007 صادرات 840 میلیون دلار به یک‌هزار و 500 دلار رسیده است.
وی با بیان اینکه بهترین صادرکنندگان بر اساس تجربه کار می‌کنند، افزود: این صادرکنندگان به مقیاس جهانی عمل می‌کنند که با برنامه‌ریزی و آموزش قابل حل شدن است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به تلاش بخش خصوصی برای افزایش صادرات بیان کرد: با توجه به اقدام‌های خوبی که توسط بخش خصوصی انجام شده ولی هنوز نتوانسته‌اند نقش خود را ایفا کنند.
وی با اشاره به اینکه بیش از یک‌هزار نفر در گیلان دارای کارت بازرگانی هستند، خاطرنشان کرد: از این تعداد تنها 100 نفر از دانش بازرگانی برخوردارند و باید یک بازنگری و تلاش جدی در این زمینه داشته باشیم.
اصغریان، شبکه حمل و نقل را نیازمند سرمایه‌گذاری دولتی و خصوصی دانست و ابراز داشت: عدم پوشش و ریسک سرمایه‌گذاری هزینه صادرات را افزایش می‌دهد.
وی عدم آشنایی بازرگانان با بازاریابی صادراتی را از مشکلات دانست و افزود: اعداد و ارقام مبین این مطلب است.
این مسئول، رایزن‌های اقتصادی که از توان کافی برخوردار نیستند را یک ضعف نامید و بیان کرد: تامین نشدن نقدینگی صادرکنندگان مشکلی است که نیاز به توجه موسسات مالی و بانکی دارد.
وی، عدم هماهنگی بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان را موجب بروز مشکل خواند و گفت: با ایجاد این هماهنگی شیب مثبت صادرات بیش از پیش خواهد بود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول