اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

آیت‌الله شفیعی:

فلسفه غدیر اثبات حقایق دین است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئله‌ غدیر برای اثبات حقایق دین است بدین معنی که‌ ای انسان‌ها دین تمام نشده و اگر امام نباشد، نبوت هم نیست.

فلسفه غدیر اثبات حقایق دین است
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله سید علی شفیعی ظهر امروز در مراسم جشن بزرگ غدیر در دانشگاه شهید چمران با تاکید بر ضرورت تعمق در واقعه غدیر، اظهار داشت: باید به مبانی غدیر به‌صورت مستدل و علمی آشنا باشیم تا بتوانیم از حقانیت آن دفاع کنیم.
وی افزود: در این شرایط حساس زمان و در شرایطی که دنیای استکبار اسلحه‌اش را از رو بسته و کمر همت بر هجوم و ویرانی افکار اسلامی بسته است، اگر بتوانیم افکار خود را محکم حفظ کنیم می‌توانیم به دیگران هم منتقل سازیم.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: عدل مکمل توحید است و نمی‌شود کسی موافق توحید باشد ولی موافق عدل خدا نباشد و ما توحیدی که منهای عدل الهی باشد را هم نمی‌پذیریم، در مسئله امامت هم همین‌طور، امامت مکمل نبوت است و به هیچ وجه نمی‌شود نبوت را بدون آن تصور کرد.
شفیعی افزود: حضرت محمد (ص) آخرین پیامبر و اسلام آخرین دین ماست، پیامبر اکرم (ص) رحلت فرمودند اما اسلام همچنان باقی است و جامعه انسانی نمی‌تواند بدون دین باشد؛ حفظ دین بدون داشتن رهبر دینی امکان‌پذیر نیست، همان‌طور که سیاست یک رهبر سیاسی و اقتصاد یک رهبر اقتصادی می‌خواهد، دین هم یک رهبر دینی می‌خواهد.
 وی بیان کرد: برگزاری این مراسم در دانشگاه بعد مذهبی دارد و شرکت‌کنندگان، انسان‌هایی ولایت‌پذیر، ولایت‌مدار مومن و متدین به ولایت اسلامی هستند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: فلسفه امامت دین برای اتحاد است نه برای افتراق، امامت برای استمرار دین است، بنابراین تمام وظایف امام، همان وظایف پیغمبر است و تنها یک تفاوت وجود دارد و آن تفاوت در ماهیت نیست بلکه تفاوت در این است که علم پیامبر از طریق وحی و علم امام از طریق الهام است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول