اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مشاور فرهنگی استاندار فارس‌:

فرهنگ کتابخوانی در جامعه ما ضعیف است

خبرگزاری فارس: مشاورفرهنگی استاندار فارس گفت: فرهنگ مطالعه، و صحیح‌خوانی کتاب در جامعه بسیار ضعیف و از رشد پایینی برخوردار است.

فرهنگ کتابخوانی در جامعه ما ضعیف است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد‌رضی حدائق بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از کتاب‌خوان‌ها و کتابداران نمونه استان فارس اظهار داشت: اسلام ناب محمدی را باید در آثار شهید آیت‌الله مرتضی مطهری جستجو کرد، چراکه آن بزرگوار جزو افرادی بود که در تمام حوزه‌های دینی تحصیل کرد و بر مبنای اسلام، مسائل جهانی را مورد کنکاش و بررسی دقیق قرار داد.
حدائق خاطرنشان کرد: مکاتب الهی به ویژه اسلام و مذهب شیعه تنها تفکری هستند که ارتباط خود را با خالق یکتا قطع نکرده و انسان‌ها را به قله‌های معرفت و انسانیت رسانده است.
وی تصریح کرد: کشور ما در تاریخ به دلیل پیروی از ولایت هیچ‌گاه تنها و منزوی نبوده بلکه از لحاظ عقیدتی و فرهنگی سرآمد دیگر کشورهای اسلامی و منطقه بوده است.
مشاور فرهنگی استاندار فارس اضافه کرد: تمام حمایت‌های فرهنگی باید در راستای تحقق و استمرار ولایت مطلقه فقیه باشد، چرا که خداوند به ولایت حکمتی عطا کرده که دیگران از نعمت آن محروم و بی‌بهره هستند.
حدائق با اشاره به اینکه شمار کتاب‌خوان‌ها و خوب خواندن کتاب در جامعه کنونی اندک و بسیار ناچیز است، افزود: باید بستری فراهم شود تا بتوان اتاق فکر کاربردی که منجر به عملیاتی شدن کتاب‌خوانی شود در این استان اجرایی کرد.
وی با تأکید بر این که مهم‌ترین دغدغه دلسوزان عرصه فرهنگ، ادب، کتابخوانی است، گفت: با ارائه طرح کتابخوانی از سوی هر مرجع فرهنگ‌دوست از آن استقبال کرده و در شورای فرهنگ عمومی این استان آن را برای تصویب مطرح می‌کنیم.
در پایان از کتاب‌خوان‌های برتر استان فارس تقدیر شد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول