اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فصل چهارم سفرنامه دولت به بام ایران؛

اجرای 8 کیلومتر از چهارخطه بروجن ـ گندمان پس از 4 سال

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان بروجن گفت: پس از گذشت چهار سال هشت کیلومتر از محور چهارخطه بروجن ـ گندمان اجرایی شده است.

اجرای 8 کیلومتر از چهارخطه بروجن ـ گندمان پس از 4 سال
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فتاح کرمی بعدازظهر امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های سفر چهارم هیئت دولت به این شهرستان، اظهار داشت: احداث چهارخطه بروجن ـ گندمان از سال 1385در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه این پروژه ملی از مصوبات دور نخست سفر ریاست محترم جمهور به این استان است، گفت: این پروژه پس از گذشت چهار سال تنها هشت کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است.
کرمی طول این محور را 14 کیلومتر اعلام کرد و گفت: تاکنون افزون بر 27 میلیارد ریال اعتبار در راستای احداث این پروژه هزینه شده است.
فرماندار شهرستان بروجن ادامه داد: قطعه دوم جاده بروجن گندمان نیز به طول شش کیلومتر نیز آغاز شده و با اعتبار 6 میلیارد ریالی در مرحله زیرسازی و خاکبرداری است.
وی اجرای سامانه انتقال آب سبزکوه به چغاخور را از دیگر مصوبات دور سوم سفر هیئت دولت به این شهرستان اعلام کرد و گفت: این طرح در بخش بلداجی، دهستان چغاخور از سوی شرکت سهامی سازمان آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است.
کرمی اعتبار تخصیص یافته به این طرح را 629 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون افزون بر 7 میلیارد و 300 میلیون ریال در راستای اجرای این پروژه هزینه شده است.
وی با بیان اینکه این طرح تاکنون 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: این طرح از پروژه‌های ملی و از مصوبات دور دوم سفر ریاست محترم جمهور به استان است.
کرمی دبی عبور آب از تونل سبزکوه به چغاخور را هفت تا 14 مترمکعب در ثانیه اعلام کرد و گفت: با اجرای این طرح بیش از 2 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مشروب می‌شود.
وی با اشاره به اهداف احداث تونل، گفت: انتقال بیش از 75 میلیون متر مکعب آب از حوزه سبز کوه به چغاخور، استفاده بهینه از پتانسیل آب رودخانه سبزکوه به منظور تامین آب شرب شهرستان بروجن توام با مهار سیلاب‌های حوضه آن، تامین آب قسمتی از نیازهای اراضی کشاورزی پایین دست سدچغاخور و زمین‌های شهرستان بروجن از مهم‌ترین این اهداف است.
کرمی با اشاره به دیگر مصوبات سفرهای هیئت دولت به این شهرستان، گفت: احداث بیمارستان 220 تختخوابی، احداث دانشکده منابع طبیعی، احداث دانشکده فنی مهندسی، احداث پیست دو و میدانی تارتان، احداث قطعه دوم چهارخطه بروجن ـ گندمان ـ لردگان، احداث چهارخطه بروجن مبارکه و احداث چهارخطه سفیددشت زرین شهر، احداث چهارخطه بروجن شهرکرد، سفید دشت، احداث فولاد یک میلیون تنی سفید دشت از مهم‌ترین این مصوبات به‌شمار می‎رود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول