اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل حوزه علمیه‌های آذربایجان غربی:

ولایت‌مداری برگرفته از اندیشه غدیر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی گفت: ولایت‌مداری در نظام اسلامی برگرفته از اندیشه غدیر خم است.

ولایت‌مداری برگرفته از اندیشه غدیر است
حجت‌الاسلام محمدجواد قهرمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: اطاعت از ولی فقیه یکی از مهمترین مباحث مطرح شده در موضوع غدیر خم است به طوری‌که در طول 33 سال گذشته این فرهنگ در جامعه ما به معنای واقعی کلمه نهادینه شده است.
وی افزود: درس‌های مطرح شده در موضوع غدیرخم به شکل اساسی در ذهن و قلب ملت ایران نهادینه شده است چرا که به دلیل درس‌آموزی در این مکتب الهی، اطاعت از مقام معظم رهبری را در همه زمینه‌ها سرلوحه امور خود قرار داده‌اند.
این مسئول خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشور‌های دینی با وجودی که حکومت دینی پایه‌ریزی شده است اما اندیشه غدیر و مفاهیم این عید بزرگ به طور جدی مورد غفلت واقع شده است لذا به دلیل این غفلت‌ها و بی‌توجهی‌ها به مفاهیم این عید بزرگ، افرادی ظالم مانند قذافی، حسنی مبارک ... ظهور پیدا کردند.
وی در ادامه گفت: در بسیاری از کشورهای اسلامی افرادی ظالم و مستبد با عنوان ولی امر مسلمانان بر کرسی قدرت تکیه دادند و به خون‌ریزی و ظلم علیه ملت خود پرداختند به طوری که منشا این قبیل اتفاقات و به قدرت رسیدن افرادی خون‌خوار چیزی جز بی‌توجهی به پیام عید غدیر خم نیست.
این مسئول تاکید کرد: در ایران به دلیل توجه به پیام غدیرخم، سرنوشت مسلمانان به شکل دیگری رقم خورد به طوری‌که در سایه تعالیم ناب دینی و قرآنی ابتدا امام خمینی (ره) و بعد از ایشان مقام معظم رهبری سکانداری و هدایت جامعه اسلامی را به دست گرفته‌اند.
قهرمانی به غفلت مسلمانان از مفاهیم این عید بزرگ تاکید کرد و گفت: اگر این بی‌توجهی‌ها و بی‌مهری‌ها نسبت به روز غدیر شکل نمی‌گرفت بسیاری از اتفاق‌های دلخراش در جامعه اسلامی به وقوع نمی‌پیوست ولی امروز باید با درک اهمیت این موضوع در راستای جبران گذشته و انتخاب رهبری عادل و مومن گام بردارند.
مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه امروز موجی فراگیر از بیداری اسلامی در جهان شاهد هستیم، اظهار داشت: هم‌اکنون در سراسر جهان اعم از کشورهای دینی و غیردینی علیه حکومت‌های خودکامه به پا خاسته‌اند که انتظار می‌رود با حفظ هوشیاری و اتحاد خود در راستای استقرار حکومتی با شاخص‌ دینی و رهبری متدین گام بردارند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول