اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل:

تمسک به قرآن بیماری‌ها را کاهش می‌دهد/ توجه به قرآن در دانشگاه‌ها ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: تمسک به قرآن کریم بیماری‌های روحی و روانی انسان‌ها را کاهش می‌دهد.

تمسک به قرآن بیماری‌ها را کاهش می‌دهد/ توجه به قرآن در دانشگاه‌ها ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، ابراهیم میکانیکی صبح امروز در دومین روز نخستین همایش سراسری قرآن کریم شفای پایدار در بابل اظهار داشت: قرآن کتاب آسمانی مشتمل بر آیات اخلاقی و زوایای تاریخی و دستورات بهداشتی است که اگر چه به صورت طبی نازل نشده، ولی دستورات بهداشتی فراوانی در مورد خلقت انسان‌ها، سازمان بدن، سلامت و خلقت برخی از عوامل طبیعی دارد.
وی هدف از برگزاری این همایش را آشنایی بیشتر دانشجویان با قرآن کریم برشمرد و بیان داشت: زوایای تاریکی که برای انسان‌ها وجود دارد و با تعمق در آیات قرآن کریم نتوانستند به آن دست یابند در این همایش از طریق مقالات و سخنرانی درصدد هستیم این زوایا را مشخص کنیم.
میکانیکی آشنایی با قرآن و توانمندی‌های که بعد از اسلام در جامعه اسلامی پدیدار شد را از دستاوردهای مهم این همایش ذکر کرد و گفت: جامعه اسلامی دانشمندان زیادی دارد که تاکنون برای ما ناشناخته بوده و مسائلی را حل کردند که امروز به نام دانشمندان خارجی ثبت شده مثل گردش خون که چند صد سال قبل توسط ابن نفیس کشف شده بود، اما به نام ویلیام هاروی ثبت شده است.
وی بیان داشت: لوازمات جراحی که ما معمولا به اسم کشورهای خارجی می‌شناسیم ابداعی بود که توسط زهراوی دانشمند اسلامی کشف شده و این از جمله مسائلی است که دانشجویان و پزشکان باید به آن توجه کنند.
 
* توجه به قرآن در دانشگاه‌ها ضروری است
میکانیکی تصریح کرد: آنچه که ما امروز در علم پزشکی به آن دست یافته‌ایم خداوند یک هزار و 400 سال پیش آنها را در قرآن پیاده کرده مثل تفاوت‌هایی که در ذبح اسلامی و غیر اسلامی وجود دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه باید بیشتر به مباحث قرآنی در سطح دانشگاه‌های کشور توجه شود، اذعان داشت: برای شناخت بیشتر قرآن  کریم نیاز است تا همایش‌های متعدد برگزار شده و با استفاده از تجارب اندیشمندان و عارفان برجسته اسلامی به زوایای پنهان قرآنی دست یابیم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول