اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

به مناسبت گرامیداشت دهه امامت و ولایت؛

بیماران چهارمحال و بختیاری رایگان درمان می‎شوند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه امامت و ولایت تیم‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی به مناطق محروم این استان اعزام می‌شوند.

بیماران چهارمحال و بختیاری رایگان درمان می‎شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی گرجی بعدازظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد در مراسم جشن ویژه عید ولایت‌ اظهار داشت: با توجه به نامگذاری دهه امامت و ولایت فردا دوشنبه 23 آبان ماه روز ولایت، اخلاق و سیاست نامگذاری شده است.
وی با بیان اینکه در کلام امام علی(ع)، سیاست مترادف با ولایت به کار رفته است، گفت: نگاه ائمه(ع) به سیاست، نگاهی توحیدی و الهی است؛ نگاهی که با نگاه دنیا مدارانه و قدرت محورانه به سیاست، تفاوت جوهری و ماهوی دارد.
گرجی جایگاه سیاست در نظر ائمه (ع) را بسیار فراتر و برتر از یک قرارداد اجتماعی بین مردم و حکومت دانست و گفت: مبنای اساسی نظام سیاسی از دیدگاه ائمه(ع)، تلاش و مجاهدت مشترک امام و امت برای اعلای کلمه حق و اعتلای همه جانبه امت است؛ مجاهدتی که برخاسته از بینش الهی و نظام ارزشی واحدی است و امام و امت آن را با جان و دل پذیرفته اند و ضرورت آن را باور دارند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به مبانی معنوی و اخلاقی سیاست در نظر ائمه(ع)، گفت: نگاه زاهدانه و گذرا به دنیا و پرهیز از دنیا دوستی، توجه به آخرت و اصالت آن، پرهیز از دو چهرگی، دوگونه سخن گفتن، قدرت‌نمایی و خودبرتربینی، پرهیز از شکمبارگی و ستمگری از مهم‌ترین این مبانی به‌‎شمار می‎رود.
وی ادامه داد: آزمایش دانستن فراز و نشیب‌های دنیوی، اخلاص در امور، توجه به خوب و بدحقیقی، و نعمت و بلای واقعی، توجه به محرومیت و زیان حقیقی، رنج خود و راحت مردم‌ و تلاش برای تحقق قسط و عدالت اجتماعی و تربیت معنوی و توحیدی مردم از دیگر این مبانی محسوب می‎شود.
گرجی با بیان اینکه از نظر ائمه(ع)، نه تنها حکومت و حکمت، و زمامداری و زهد، با هم تعارضی ندارند، بلکه سیاست مطلوب، جز از راه پیوند بین این امور، محقق نخواهد شد، گفت: تنها حکیم حاکم و زمامدار زاهد است که می‌تواند کاروان بشری را به کمال رهنمون شود، و قدرت را که امروزه گوی بازی نابخردان شده است، به امری مقدس و در خدمت انسانیت، مبدل سازد.
وی در ادامه با اشاره به برنامه گرامیداشت دهه امامت و ولایت، گفت: برگزاری پیاده‌روی عمومی با موضوع عید ولایت، برگزاری جشن عید ولایت، نواختن زنگ غدیر، برگزاری همایش میثاق با ولایت، برگزاری شب شعر با موضوع ولایت و بصیرت، برگزاری جشن باستانی کاران، برگزاری همایش غدیر از مهم‌ترین این برنامه‌ها محسوب می‎شود.
گرجی از اعزام تیم‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی به مناطق محروم و ارائه خدمات رایگان در شهرستان‌های کیار، بروجن و لردگان خبر داد و گفت: به‌مناسبت گرامیداشت دهه امامت و ولایت تیم‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی به مناطق محروم این استان اعزام و رایگان به درمان بیماران نیازمند خواهند پرداخت.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول